fles weigeren

Sinds een week of 3 eet Dries best goed van zijn groentenpapje (gisteren zelfs 200g!, anders tussen 100 en 150g). Maar nu wil hij sinds een paar dagen zijn laatste fles niet meer. Zijn schema is als volgt:
8.30: 210ml fles
11.30: fruithapje 200g
14.30: 210ml fles
17.00: groentenhapje
19.30: 210ml fles
maar die laatste wil hij dus niet meer. Ik krijg er dan misschien 20 of 30ml in, de rest laat hij staan. Hij is overdag wel heel actief en slaapt `s nachts goed, dus ik denk niet dat er iets mis is of zo. Maar is het niet te vroeg om die laatste fles al te laten vallen? krijgt hij dan niet te weinig binnen? Hij is nu 6,5maanden...
 
Mijn dochter heeft hetzelfde probleem, maar die is pas 4,5 maand, dus ik laat tot nader order die groentehap nog achterwege - voor haar is het toch naar maar bijvoeding om te wennen.

Is het voor jou misschien een idee om in de fles van 14.30 iets minder te doen en/of de groentehap iets kleiner te maken, zodat je zoon om 19.30 genoeg trek heeft in een fles?
Het lijkt mij idd ook wat vroeg om die laatste fles al te laten vallen, maar het is bij mijn dochter ook elke avond een gevecht om er nog wat in te krijgen op het juiste moment, want als je net iets te laat bent, is ze zo moe dat ze alleen nog maar brult dat ze wil slapen...

Succes ermee!

groetjes, Mirjam
mama van Laura
 
Hallo,
Mijn dochter is nu 7 maanden en heeft sinds dat ze 6,5 maand oud is geen laatste fles meer.
Ze wilde het echt niet en ook de flessen overdag waren niet om naar huis te schrijven. Ze is een slechte drinken maar een goede eter.
Heb het er met het buro overgehad en hun zeiden van als zij het er goed op doet (goed groeit) dat is het prima, als ze maar 300 cc melkproducten binnenkrijgt (inclusief de yoghurt/toetje).

Haar schema is als volgt:
8.30u fles 180 cc N2
10.30u flinke fruithap + dixap
12.30 1 boterham (+ smeerkaas) en 150 cc melk
15.00u dixap (bied ik haar wel vaker aan 's middags, ze is een dorstig meisje
18.00/18.30u flinke groente hap + 150 cc yoghurt

En om 19.30 gaat ze slapen tot de volgende morgen 8.30u

Dit schema geeft ze eigenlijk zelf aan. Ook het late eten van 's avonds, maar voor 18.00u krijg ik er geen hap in.
 
zoals je al eerder las heeft ieder kind zijn eigen schema.
Onze dochter ,4 jaar, sliep met 4 en een halve maand al iedere dag van 19.00 tot 7 uur 's morgens en onze zoon nu 5 maandenmoet echt 's avonds nog een fles om kwart voor tien.
Ze geven het meestal vanzelf aan.

succes ermee
 
Terug
Bovenaan