Fles weigeren

Hallo allemaal,

Onze dochter van 7 maanden wil, van de ene op de andere dag, haar fles niet meer. Dit speelt al 4 weken. Alles wat we er (met aandringen!) toch inkrijgen, komt er naderhand met een grote golf weer uit. Water en diksap haalt ze ook haar neus voor op. Haar fruithapje wil ze wel en blijft er ook in. Met een lepeltje melk geven werkt niet want dan begint ze gelijk weer te spugen.

Hoe kan dit toch? Ze is altijd zo'n goeie drinker geweest. Heeft het te maken met doorkomende tandjes? Er is nog niets te zien, maar misschien zit het al te "wroeten".

Of heeft het te maken met de voeding? Ze krijgt al maanden Nutramigen omdat ze koemelkallergie heeft. Kan dat ineens "verkeerd vallen" ofzo?

Ik hoop dat jullie ideeen/adviezen hebben. Alvast bedankt!

Groetjes!

 
Hallo,

Ervaring heb ik er (gelukkig) niet mee, maar ik kan je wel adviseren het cb of de huisarts te bellen, want je dochtertje moet wel voldoende vocht binnenkrijgen en houden.

Groetjes van Mieke
 
Hey Paula,

Ik herken dit wel hoor.
Mijn dochter, nu 6 maanden, heeft dit ook gedaan.
Het begon toen ze 3,5 maand was.
Op het moment dat je de fles in d'r mond stopte begon ze te krijsen en als je de fles er weer uit haalde dan was alles weer goed.
Ook heeft ze net als jou dochter een KEA, hiervoor krijgt ze nutrilon Pepti.
Het heeft bij haar 2 maanden geduurt.
Ik ben dus ook 2 maanden elke week op het cb geweest om d'r na te laten kijken en te wegen.
Er zijn weken geweest dat ze bijna niet aankwam, maar meestal was het net genoeg.
Gelukkig is het nu zo'n anderhalve maand over en is ze eindelijk een beetje goed gaan eten(moet er wel bij zeggen dat dit vanaf het begin al een drama was).
Wat je kan proberen is nutriton(johannesbroodpitmeel) aan de melk toe te voegen, hierdoor wordt het wat dikker en is het minder makelijk uit te spugen.
volgens de dietiste zit daar niets in waar ze niet tegen zouden kunnen.

Het is ook mogelijk dat de nutramigen ineens verkeerd val, maar echt waarschijnlijk is dat niet.

Misschien is het gewoon een fase.

Succes,

Groetjes Bianca
 
Hoi Mieke en Bianca,

Bedankt voor jullie reacties. Ik was/ben èrg benieuwd naar reacties uit de "praktijk" want uiteraard hebben wij (al na 1 dag) de huis- en kinderarts ingeschakeld.

Onze dochter heeft al enkele onderzoeken gehad maar ze kunnen niets vinden. Vanochtend bloed laten prikken omdat de kinderarts vermoed dat het aan de Nutramigen ligt (dus zit je er misschien niet ver naast, Bianca).

Het is mogelijk dat ze ineens immuun is geworden voor de voeding die eerst zo goed aansloeg. En als we terugrekenen dan begon het toen we aan de opvolgmelk van Nutramigen begonnen. Uiteraard zijn we weer teruggegaan naar 1, maar dat heeft weinig geholpen. Ze is inmiddels ook gestart met fruithapjes dus nog meer nieuwe voedingsstoffen in haar lijfje.

Met de bloedtest wordt ze nu op een hele brede reeks van voedingsprodukten getest om te zien hoe allergisch ze is. De test is op jonge leeftijd nog niet 100% betrouwbaar; d.w.z. als er wat uitkomt, dan is het zeker maar als er niets uitkomt dan wil dat nog niet zeggen dat ze niet meerdere allergieen heeft.

Nou, het is wat! Afwachten maar weer en ondertussen maar zorgen dat ze voldoende vocht binnenkrijgt. Gelukkig is ze niet ècht ziek; geen koorts en algehele lamlendigheid. We houden ons meisje goed in de peiling.

Nogmaals: bedankt voor jullie reactie en medeleven.

Groetjes!

 
Aangezien jullie al bij de dokter geweest zijn en er niks gevonden is, vraag ik me af hoeveel vast voedsel ze krijgt en of het misschien tijd is om over te stappen? Hoewel het vroeg is, kan het wel: volgens bijn moeder weigerde ik met ruim 7 maanden zeer beslist de borst en at voortaan gewoon eten. Ik heb er niks aan over gehouden :)
 
Terug
Bovenaan