Fles weigeren

Mijn dochter van 9 weken heeft een aantal keren goed de fles gepakt, maar wil sinds een week niet meer. Drinken aan de borst gaat erg goed, maar ik moet over 3 weken weer gaan werken. Vandaag op het kinderdagverblijf was ze helemaal overstuur omdat ze wilde drinken, maar niet uit de fles!
Ik begin me nu toch wel zorgen te maken hoe het straks moet. Wie heeft er tips of herkent dit?
Hoe kan ik er voor zorgen dat ze wel uit de fles gaat drinken?
Bedankt alvast!

Annemiek
 
Hoi Annemiek,

Ik ken jou probleem; mijn dochter (nu bijna 8 maanden) was ook een flesweigeraar. Ik heb helaas geen gouden tip voor jou. Ik had wel diverse spenen en flessen geprobeerd, anderen hadden de fles aangeboden terwijl ik weg was, moedermelk op de speen etc. Dit heb ik vanaf week 5 geprobeerd. Uiteindelijk heeft ze (week 11) 15 uur geen voeding gehad en dronk ze opeens uit een Avent fles! Het was toen erg moeilijk om vol te houden zeker omdat het ook zo'n warme augustusdag was. Ook daarna heeft ze nog een hele tijd tegengesputtert en ook op de creche ging het aanvankelijk niet goed. Ik gaf destijds nog 's ochtends en 's avonds bv: toen heeft ze de schade ingehaald. Uiteindelijk was ze wel aan de fles gewend en kon ik probleemloos tussen borst en fles switchen. Nu is ze helemaal aan de fles verslingerd en heb ik ook weer problemen om haar aan vast voedsel te laten wennen. Ze weet gewoon wat ze wel en vooral niet wil :).

groetjes,

Alex
 
Hier nog zo een eigewijze dame.

In het begin geen probleem toen een tijdje alleen de borst en wilde geen fles meer. Ik heb voor iedere voeding 15cc opgewarmd in de fles en dat aangeboden.
Als ze overstuur raakte kreeg ze de borst.
Na en paar dagen nam ze wat slokjes en daarna de borst. Dit ging steeds beter. Tot ze de 15 cc opdronk daarna de borst. En steeds wat meer geven.\
HEt koste wel een boel energie van ons beide maar het is gelukt.

Maak je niet al te veel zorgen je hebt namelijk als je 8 uur op een dag werkt 2 uur de tijd om te kolven of te voeden dus als ze het niet wil en je werkt dicht bij is dat een optie. En anders is er mocht het helemaal niet gaan nog bijzonder verlof.

SUcces en blijven oefenen
 
Terug
Bovenaan