fles weigeren

Hoi,

mijn zoontje weigert sinds 3 dagen ineens zijn fles in de middag. Nu heeft hij zich ook een paar dagen niet zo goed gevoedl, maar dat is sinds twee dagen weer voorbij.

Zijn eetschema is  als volgt:

  6.30 bv
10.30 fles (moedermelk of flesvoeding met nutrix)
12.30 fruit
14.30 fles (moedermelk of flesvoeding, afhankelijk van wat hij in de ochtend heeft gehad)
17.30 groentehap
19.00 bv en naar bed

Maar goed, die fles van 14.30 uur wil hij niet (maakt niet uit of moedermelk of nutrilon). Aan de borst wil hij dan wel.

Hebben jullie tips, want maandag gaat ie weer naar de creche en dan is het toch wel handig als ie weer gewoon eet!

groetjes,
judith

P.S. hij is nu zes maanden en 1 week en weegt ongeveer 7600 gr.

P.S: fijne jaarwisseling
 
Hoi Judith,
Danique at met 6 maanden het volgende

7 uur papfles 210 ml
8.30 beetje diksap met liga start
slapen
11.00 fles 210 ml
12.00 fruithap
slapen
15.00 fles 210 ml
slapen
18.00/19.00 warm eten voormaat potje 6 maanden en nog een klein beetje melk.
Ik heb de fles om 18 uur dus vervangen door warm eten, Die fles  ging ze namelijk weigeren toen ze dik 6 maanden was. als toetje gaf ik haar dan  een beetje melk 30 ml ofzo.
Misschien kun je hem smiddags een beetje thee (kruidenthee  ) of diksap geven met een start koekje,

Danique weegt evenveel als je zoontje en eet met 10 maanden het volgende
210 papfles
120 ml roosvicee met rozijntjes of een koekje, rijstwafel of broodkorst
slapen
120 melk of water en een hele boterham met smeerkaas
fruithap 1 banaan of kiwi
warm eten voormaat olvarit potje de ene keer leeg de andere keer 3/4 en wat yoghurt
als ze tussen de middag haar melk niet heeft opgedronken krijgt ze om 7.30 nog 120 ml melk.

Vraag anders je CB of je de middagfles al mag laten vallen?
Maaike
 
Hallo
Mijn zoontje heeft ook een tijd zn fles geweigerd. Ik heb hem toen de fles gegeven toen hij sliep. Dit omdat ik alleen maar fles voeding geef en hij moest toch eten.
succes
Gr Nifty mama van Dylan
 
Terug
Bovenaan