fles weigeren

hallo,

mijn zoontje is nu 4,5 maand en sinds vorige week ben ik weer begonnen met werken. Een aantal weken geleden begonnen met het oefenen uit een flesje drinken. Dat wil hij dus niet.
Al verschillende soorten spenen geprobeerd, flesvoeding en borstvoeding, water. Ook banaan wil hij niet.
Het enige wat hij wil is de borst. Dat vind ik helemaal geen probleem, maar wel lastig op de 2 dagen dat ik werk. Ik moet dus in mijn pauze naar huis om hem te voeden anders eet hij   helemaal niet. Heeft iemand dit meegemaakt en tips? (hem laten huilen en voeding overslaan zodat hij "vanzelf" wel gaat eten is voor mij geen optie).

Groetjes mama van Thijs

hoi mama van Thijs, hier mama van nog een Thijs nu 7 weken. Bij ons dochtertje had ik ook dat probleem. Bij mij werd geadviseerd een tepelhoedje te gebruiken bij het voeden, dan is de overstap naar speen iets gemakkelijker. Dat zou je dus eens kunnen proberen, heel veel succes,Wendy

Mirne gaat sinds week 13 al 4 dagen per week naar oppas/oma's en dronk daar prima uit de fles.
Maar sinds 1.5 week vindt ze de flessen afschuwelijk. Ze drinkt nog liever helemaal niets (van 7am tot 6pm!!!) of echt met grote moeite 50cc dan dat ze een lekkere (kolf)voeding wegtikt. Ze zit gewoon op de borst te wachten. Maarja.. ze is zo'n dikzak dat het mij geen zorgen baart. Ze moet het maar lekker zelf weten, stijfkop!

Barbara (Mirne is nu 20 weken)  

hoi dames,

bedankt voor alle goede tips. Ook het borstvoedingsforum staat veel nuttigs op.
We gaan gewoon eens wat dingen uitproberen en kijken of het lukt.

Groetjes mama van Jesse en Thijs

Terug
Bovenaan