fles weigeren

Hai,
Effe een vraagje
Zijn er meer moeders met baby,s die een fles per dag weigeren.
Mijn dochter is 3.5 maand en weigert de fles van 3uur,ze zit nog op 5 voedingen dus ik mag nog geen fles laten vallen.Ze weegt wel al 6500 gram hoor en is 65 cm dus het is een flinke meid.Ziek is ze ook niet want ze maakt er gewoon een spelletje van en dan duwt ze die speen eruit en dan lacht ze.
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet doen,het consultatiebureau zegt dat ik het met een bekertje moet geven maar daar vind ze helemaal niks aan en dan zitten we er helemaal onder.En bijvoeding mocht ik nog niet ,als je het mij vraagt is ze er gewoon aan toe of zo want ik weet het ook niet meer.Graag hoor ik jullie reacties groetjes Wendy

Hallo,

Wij zitten inderdaad met het zelfde probleem.

Onze meid is woensdag 15 weken en zit ook nog op 5 flessen. Ze weegt 6 kilo!

Wij hebben geprobeerd om op 4 flessen over te gaan en meestal drinkt ze
ze allemaal redelijk leeg. Via de telefoon van het consultatiebureau
mochten wij ook nog niet overstappen op 4 flessen omdat het te vroeg
was...wachten tot 6,5 kg of 4 maanden. Maar als ze toch echt haar fles
niet wil drinken kan ik het er moeilijk met een trechtertje in gaan
gieten. Ze groet verder goed en is bewegelijk en speels en vrolijk
genoeg. Op het bureau zelf zeiden ze niet te veel te tobben. Als ze
maar goede plasluiers etc heeft en de rest drinkt ze wel goed dan is ze
misschien toch al een beetje toe aan iets anders.

Moeilijk hé......wat is nu het beste!! Ik vind het vooral vervelend
omdat ik sind 2 januari weer werk en dan moeten de oma's een beetje
aanmodderen met de flessen...terwijl ik dat dan weer liever zelf in de
hand heb.

Sterkte en laat het gewoon aan je gevoel over...

groetjes Claudia

Hoi,

Wij hebben het zelfde probleem gehad. Ze wiegerde niet altijd maar ze dronk 2 flessen maar enkele cc's. Ik heb toen toch 1 fles laten vallen en toen dronk ze 4 flessen van zo'n 200c.(=800cc per dag, met 5 flessen kreeg ze maximaal 750 cc per dag binnen).
Ik ben har toen wel een keer extra gaan wegen op het CB.
Daar zeiden ze dat ze eigenlijk nog wel 5 voedingen nodig had maar omdat ze met 4 flessen meer binnenkreg, was het uiteindelijk toch goed.

Met 3,5 maand ben ik overigens ook met fruit begonnen. Dit in overleg met CB omdat ze er duidelijk echt aan toe was............

Hallo,

Ik zou inderdaad toch 4 flessen gaan proberen. Ik weet niet wanneer ze de 5e fles nog krijgt? Nog savonds rond 23.00 uur? Dan zou ik die gaan proberen af te bouwen of ineens weg te laten. Het is soms even puzzelen met die kleintjes maar je moet een beetje op je eigen gevoel af gaan.

Ik ben bij Tijs ook al rond de 3 maanden overgegaan op 4 flessen. Wij mochten dit nog niet doen van het CB maar hij woog al wel rond de 6,5 kg. Ik merkte dat Tijs zijn fles van 23.00 uur bijna niet meer leeg dronk en we moesten hem ook steeds weer wakker maken. Dat vond ik zo zielig dat ik hem heb laten liggen. Ik geef hem vanaf die tijd rond 19.00 uur de laatste fles met rijstebloem (wat ook nog niet mocht ma ja..haha) en hij heeft altijd doorgeslapen!!

Ieder kind is natuurlijk verschillend maar als moeder zijnde voel je toch het beste aan wat je kind kan of wil hebben. Ga gewoon proberen om e.e.a te verschuiven en uit te komen op 4 flessen. Doe desnoods wat meer in de fles.

Succes.

Je kindje geeft het zelf al aan, ze heeft geen behoefte meer aan 5 flessen. Mijn dochter ging met 14 weken op 4 flessen over en ook ik ben met 3,5 maand aan het fruitje begonnen. De een is er gewoon eerder aan toe dan de ander. Heerlijk toch, dat we allemaal verschillend zijn, zo zijn we uniek! Dus als jouw ukkie geen behoefte meer heeft aan 5 flessen...... je bent mama en mama's zien echt wel of het goed gaat met hun wondertjes, ik zou het gewoon lekker gaan proberen. Veel sucses.

Groetjes Monique mama van Marit 26-08-2006

Luister niet naar het cb haha, dat is mijn advies. Nee hoor, geintje. Maar zelf ken je je kleine het beste. Als ze de fles niet wil, dan niet. Wat willen ze op het cb dan dat je doet? Fles aan dr hoofdje binden? Tsss....

Zoek zelf een lekker ritme met die 4 flessen. Een baby neemt precies wat hij/zij nodig heeft om te  groeien  hoor. En als ze een dag toch honger heeft zal je dr heus wel horen  

Groetjes
Wasabi

Terug
Bovenaan