Fles weigeren

A

Anoniem

Guest
Net als bij mijn dochtertje weigert mijn derde baby na 11 weken borstvoeding ook de fles. Hij speelt ermee, sabbelt erop en is er vervolgens klaar mee. Een paar keer heeft hij wel een half flesje gedronken, maar nu doet hij er helemaal niks mee. Mijn dochtertje heb ik toen een dag geen voeding gegeven, maar dat hielp niks. Vervolgens heeft mijn partner iedere dag een flesje geprobeerd en uiteindelijk na zes weken pakte ze de fles (ze was toen 16 weken oud). Nu doen we het zo weer. Maar heeft iemand anders nog een gouden tip? Of hetzelfde meegemaakt? Hoor graag ervaringen van anderen.

Hoi,

Probeer een moeilijk speen. De borst vergt veel zuigkracht en spenen zijn makkelijker. Misschien zuigt hij zo hard dat de speen vacuum zuigt.
Mag ik vragen wie het eerste flesje gaf? Ze raden aan in het begin een ander dan moeder de fles te laten geven, aangezien ze jouw geur herkennen en relateren aan de borst.

Succes

Reneke

Hoi,

Het flesweigeren zou wel eens te maken kunnen hebben met de leeftijd waarop is gestart met het oefenen met een flesje. De leeftijd van vier tot zes weken is daarvoor de meest geschikte leeftijd, omdat het kindje dan nog openstaat voor een andere manier van voeden.

Op www.borstvoedingsforum.nl  , het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties, is een overzicht te vinden van tips in geval van flesweigeren. Wellicht zit daar de gouden tip voor jullie bij? Borstvoedingsforum-Flesweigeren.

Succes!

Groetjes van Yvonne

Hoi!
Vervelend zeg! Onduidelijk is me wel of het gaat om borstvoeding uit de fles of om flesvoeding.  Het kan misschien helpen om bv een spuugdoekje wat jij bij je hebt gedragen (bv 's nachts tussen je BH) bij de fles te houden, zodat de kleine jou nog 'ruikt'. Als het flesvoeding is, probeer te mixen met borstvoeding (bv 5:1 FV:BV om te beginnen). Bij mijn dochtertje hielp dat op een gegeven moment ook, maar alleen met Similac-voeding (niet overal verkrijgbaar, even op internet kijken voor adressen). Andere voedingen wilde ze in eerste instantie ook niet!
Meer tips heb ik zo niet voor je...
Veel suc6 ermee!
Groetjes!

Terug
Bovenaan