fles weigeren

Hai,
Zijn er meerdere moeders waarvan hun kleintje een fles per dag weigert?
Mijn dochter is 3,5 maand 6500 gram en 65cm en weigert de fles om 3uur.
Das echt een ramp want ze wil hem echt niet ze duwt hem eruit en lacht haar eigen rot dan,ze ziet het dan gewoon als een spelletje.Van het consultatiebureau moest ik proberen om het dan met een bekertje te geven maar das echt een ramp want we zitten dan helemaal onder en ze wilt het echt niet.Een voeding laten vallen daar is ze nog te jong voor dus weet eigenlijk niet wat ik eraan moet doen dan.
iemand misschien tips?groetjes Wendy

hey hallo,

nou hier eentje van 5,5 maand die weigert al anderhalve maand elke fles......en hij maakte er echt geen geintje van....krijssen krijssen en nog eens krijssen....
nu geven wij nog 1x de fles `s avonds heel laat of `s ochtends heel vroeg dan is ie nog slaperig en dan hapt ie wel toe, de rest van de flessen geven we nu als papje....we doen er dan nutrix bij door zodat het stevig is. Wij zijn al met 3 maand met nutrix begonnen....

misschien wil ze het dan eten....tis wel eerst een geklieder als je voor het eerst met een lepel begint maar oefening baart kunst

groetjes denise mv yoëll (28-07-2006)

Hallo,

Tijn is ook 3,5 maand en die krijgt sinds een week of 4 nog maar 4 flessen. Hij weigerde de laatste fles en dus hebben we die laten vallen. Op het cb waren ze het er eerst niet mee eens maar aangezien hij groot (7 kilo en 66 cm) is was het goed. Op dat moment woog hij trouwens ook zo'n 6500 gram en het schijnt dat veel kinderen bij dat gewicht een fles minder willen. Ze heeft de leeftijd er dus nog niet voor maar het gewicht wel (is ons verteld tenminste). Het is alleen lastig dat het bij jullie de 3e fles is die ze laat staan.
En misschien komt het vanzelf weer, want volgens mij kan het ook met en sprongetje te maken hebben, Tijn liet vorige week ook bij 2 flessen 100cc staan. Nu drinkt hij zijn flessen weer netjes leeg.
Succes er mee.

Groetjes Danielle

Goh wat een herkebare verhalen zeg
annique is nu 4,5e maand en weegt 6500 gram en 61 cm
en ze weigert sinds een week de fles van 16 u
ze wordt boos en denk maar niet dat madam gaat drinken
ze krijgt 08u fles van 200cc
                      rond 12u een fles van 200
                    rond 16 u dus een fles van 200 cc
                          en rond 21u een fles van 240cc pap
raar is dat ......... dat ze hem ineens weigert
hem eraf doen lijkt me nog niet echt een verstandig plan
ze moet toch haar voeding krijgen
tussendoor krijgt ze wel wat fruit
en om 19 u een half potje met groente
liefs sandra mama van annique

Ik had gisteren dacht ik al gereageerd, maar de website die deed raar en nu staat er niks. Nou, komt het nog eens. Roos (4,5 maand)  die weigert ook al 2 weken haar fles van 10.30 en de laatste week weigert ze steeds meer flessen,   maar volgens mij was dat meer omdat ze haar niet lekker voelde. Ze heeft maandag haar 3e prikjes gehad en was ook al heel verkouden. Dus nu laat ze bijna elke fles voor de helft staan.Ik heb het gevraagd aan het cb en die zeiden dat als ze tevreden is en als ze gewoon goed aankomt, dan is er niks aan de hand.

Nou veel succes en maak je maar geen zorgen!

Groetjes, Helga

Terug
Bovenaan