Fles weigeren????

Hoi,

Hier even een vraagje, hoe kan ik mijn dochter leren uit een fles te drinken. Met 6 weken heb ik het haar eens geleerd, met gekolfde melk, maar nu snapt ze er helemaal niks meer van. Ze is straks 5 maand, en snapt alleen de borst maar.
Nou heb ik al   van alles geprobeerd, om er gekolfde melk in te doen zodat de smaak hetzelfde is, ik heb geprobeerd poedermelk, maar ook geen succes, en ook diksap drinkt ze niet.
Ook heeft mijn man het geprobeerd, want ja ze zeggen wel eens dan helpt het als ze een ander gezicht zien, want met mijn gezicht denkt ze aan bv.

mijn oudste dochter kreeg vanaf dag 1 een flesje met moedermelk, en die kon ook gewoon uit de borst drinken maar Senna snapt er niks van?

Alle tips zijn welkom

Groetjes

tja,blijven oefenen denk maar.de aanhouder wint.ik heb geen ervaring met borstvoeden,boas drinkt vanaf dag 1 uit de fles.maar ik krijg er geen diksap in.hoeft ook nog niet,maar ik wil hem toch wel leren dat het lekker is.dus ik probeer het gewoon af en toe.maar in jou geval is t natuurlijk veel lastiger.op mn werk was ook eens een kindje die de fles niet wou.moeder kwam 2 keer daags voeden.tot ze echt  wanhopig was.ze kwam gewoon niet meer en aan het eind van de dag had hij zo'n honger dat hij eindelijk dronk.het is wel een zielige manier,maar het werkte wel.of ik het zou kunnen weet ik niet hoor.denk t niet.
groetjes kari

Bij Marieke hebben we het gewoon elke dag geprobeerd, bij haar wou het in het begin ook niet. BV ging uiteindelijk redelijk, de KV ging op een gegeven moment prima. En van mij accepteerde ze het beter dan van iemand anders!

groetjes,
Sabine

Ik lees hier veel over op www.borstvoedingsforum.nl

De conclusie is altijd (helaas) dat er niet zo 1,2,3 een oplossing is. Misschien kan je daar eens lezen  wat de  tips zijn.  

Mijn zoontje drinkt sinds week 6 prima uit de fles. De eerste week was echt oefenen, daarna kreeg hij een pooslang  dagelijks een flesje.
Toen ik net thuiskwam van werken  kreeg yanick net de fles van papa. Zodra hij mij zag wilde hij niet meer drinken, toen ik naar boven ging dronk hij weer prima verder.    

Succes, en het komt vast wel goed

Hoi,
enkele weken geleden heb ik hetzelfde topic geplaatst omdat mijn dochter Amber geen fles nam.
Ik heb erg veel moeite moeten doen om de fles te geven. Het heeft 3 weken geduurd voor ze hem ineens nam. Verschillende flessen, verschillende spenen, met een beetje diksap erdoor, borstvoeding, kunstvoeding, beetje (vanille) rijstebloem erdoor, tuitbeker, niks hielp.
Echt om radeloos van te worden. Toen hebben we besloten dat ik toch 1 borstvoeding zou laten vallen en als ze dan de fles niet nam, dus ook geen bv. Nou, dat hielp dus ook nog niet. Ik gaf dan pap want dat wilde ze wel.
Inmiddels drinkt ze alleen nog bv 's morgens en 's avonds laat. De 2 voedingen overdag zijn 2 flessen en 1  pap.
Ik kan dus alleen maar zeggen, hou vol!
Succes,
Sonja

Terug
Bovenaan