fles weigeren

Hallo,
Mijn dochter is 11 weken en ik moet binnekort weer aan het werk en dus hebben we geprobeerd haar afgekolfde melk in een fles te geven. Hoewel ze eerder met gemak uit de fles dronk weigert ze nu om uit de fles te drinken.  Het lijkt erop dat ze niet meer weet hoe ze aan een speen moet zuigen. Een fopspeen heeft ze ook nooit geaccepteerd.
We hebben avent,bibi en difrax spenen geprobeerd. Ze wordt hysterisch als ze de borst niet krijgt, ook al ben ik niet in de buurt. Wie heeft er tips?
Alvast bedankt, groetjes Charlotte  

Bij mijn zoontje is het net zo gegaan. De eerste weken ook fles gehad, vervolgens een aantal weken borstvoeding, en bij de start met het kinderdagverblijf weigerde hij de fles. Dat is weer goed gekomen hoor. Elke dag proberen, niet door jou zelf want dat is verwarrend. Soms lukte het wel en soms niet. Ook niet te veel aandringen want dan wordt het zo'n item voor zowel de baby als de ouders. Dus nonchanlant blijven. Binnen een week of twee was de fles geen probleem meer en de combinatie borstvoeding en fles verliep prima.
In het begin zijn er dagen geweest dat mijn zoontje de fles weigerde op het kinderdagverblijf. Het consultatiebureau gaf aan dat dit niet zo erg is: halen ze eenmaal thuis wel weer in. Het blijft wel een vervelend gevoel dat je er niet bent terwijl je zo nodig bent. Op het kinderdagverblijf bleven de leidsters benadrukken: elke dag fles blijven proberen (een keer per dag). Dat heb ik gedaan met wisselend resultaat maar uiteindelijk ging het steeds beter. Ik wens je sterkte en succes!

Terug
Bovenaan