fles weigeren

A

Anoniem

Guest
Mijn zoon van 3 maandne krijgt borstvoeding. Tussen door hebben we de fles geoefend.Dit ging redelijk. Sinds vorige week weigert hij de fles. Nu moet ik over 4 weken   weer aan het werk (vreselijk...)
Help... hij moet toch echt 2 dagen zonder mij kunnen!
Wie heeft tips!???

Thanks!

hoi blabla,

wat bij ons geholpen heeft met fles gestuntel was wisselen van speen. echt de fles weigeren deed Joris gelukkig niet, maar mensen in mijn omgeving hebben dit wel gehad. zij hebben structureel een ander de fles laten geven totdat het lukte. dus misschien dat je vanaf nu je man elke avond de fles kunt laten geven ipv zelf voeden?? en relax vooral, het komt goed. ik heb ook van babys gehoord die de fles de eerste dagen op de opvang weigerden, die aten savonds goed bij de mama, en na een paar dagen namen ze ook de fles. probeer gewoon rustig te blijven, want je kindje voelt anders de spanning met de fles.

succes

gr floor

Hoi!

Ik zit met hetzelfde probleem. Amy dronk eerst heel goed uit de fles omdat ik toen nog een tepelhoedje gebruikte. Sinds een paar weken lukt het haar ineens om goed te drinken zonder tepelhoedje (hoera!!).Ik was hierover zo enthousiast dat ik even geen fles wilde geven maar nu accepteert ze die ineens niet meer. 2 december is mijn eerste werkdag weer dus voor die tijd moet ze het weer kunnen. Dit weekend gaan we weer hard oefenen. Ik heb praktisch heel het internet afgespeurd naar tips en dit gaan wij dit weekend proberen:

- fles versieren met aluminiumfolie o.i.d. om af te leiden.
- de speen van de flesin je bh dragen zodat deze warm is en naar mama ruikt.
- alleen oefenen als de kleine niet moe of hongerig is
- iemand anders de fles laten geven en zorgen dat mama niet in dezelfde kamer is.
- elke dag minimaal één keer oefenen
- met degenen die het flesje geeft huid op huid contact.
- de speen van tevoren verwarmen
- eerst wat melk op de bovenlip laten druppelen om aan te kondigen wat er komen gaat
- stoppen zodra het een drama wordt en niet dwingen(moet een positieve ervaring worden)
- niet op schoot maar in de wipstoel geven
- afleiding geven door bijvoorbeeld de tv
- van tevoren de zuigreflex opwekken door eerst over de wang en daarna over het stukje tussen de bovenlip en de neus te aaien.
- de tommie-tippee (weet niet zeker of je dat zo schrijft...)fles gebruiken. Deze lijkt veel (in vergelijking dan) op een borst

Veel succes. Ik hou je op de hoogte. Laat je me het weten als je de gouden tip hebt gevonden?

Liefs,
Marian
-

Terug
Bovenaan