fles weigeren

het begon zo lekker met de afgekolfde melk in een flesje, maar sinds deze week weigert hij zijn fles!

of het nou ingevroren melk, of vers afgekolfde melk is.. hij wil geen fles!
na een uur proberen heeft hij uiteindelijk 50 ml op. en heb hem toen maar weer de borst gegeven.

iemand tips???
zo is een flesje geven voor mijn vriend natuurlijk ook geen leuk momentje met zijn zoon!

Hoi Carina,

Ik zou het even een paar dagen laten, anders wordt het zo;n strijd/isseu!

Wat hier wel helpt is om Noortje even op de pink te laten zuigen en dan vervolgens het flesje   "stiekum" in het mondje laten glijden. Ook helpt het om de speen in het mondje te doen en dan eventjes in de speen knijpen zodat ze de melk proeft.

Het kan ook goed zijn   dat het even een fase is. Is hij rond de 7 a 9 weken nu? Dan kan hij "een sporongetje"hebben.Vaak willen kindjes dan weer even alleen aan de borst bij mama.  Het is een fase waarin ze veel nieuwe dingen ontdekken, En dat is soms beangstigend. Hierdoor zoeken ze dan de veiligehid van mama weer op. Vaak zijn ze in zo;n periode ook even wat huileriger. Als je hier meer over wilt lezen zou je het boek Oei, ik groei! er op na moeten slaan.  
Bij Frank herkende ik er heel veel van!

Groetjes, janneke  

Sommige kindjes weigeren de fles als die door mama gegeven wordt (of als mama dicht in de buurt is.) Als ze ruiken dat er een borst aanwezig is, dan willen ze die en niet anders. Je zou dus kunnen proberen om zelf even naar een andere kamer te gaan als je vriend de fles geeft.

Of idd even laten en dan nog eens proberen op een goed moment. Dus als hij lekker heeft geslapen en opgewekt en wakker is.

Hoi Carina, er zijn ook verschillende soorten spenen in de handel, ik gebruik zelf de standaard Avent speen, maar je hebt van bijv. Bibi ook spenen en van andere merken ook en die hebben een andere ronding, sommige kindjes drinken daar liever mee.

Succes!

Groetjes, Leonie

Hoi Carina,

Onze tweeling Pepijn en Hugo is te vroeg geboren en waren erg prematuur. Pepijn accepteerde geen enkele fles en dronk uit niks en kreeg uiteindelijk sondevoeding. Wij hebben toen het advies gekregen in het ziekenhuis om een difrax fles te kopen met de speen van de Etos (eigen merk). Daar is Pepijn uiteindelijk uit gaan drinken.

Succes!!

Groetjes, Floor

hoi hoi...

we gaan het morgen weer proberen. hij lijkt de avnetfles fijner te vinden dan de difrax.
en ik heb het boek oei ik groei rer even bij gepakt...
het is ook echt zijn 2de sprongetje!

we wachten wel even af...
bedankt voor de tips!

Terug
Bovenaan