Fles weigeren

Quintus weigert sinds een paar dagen vooral s avonds uit de fles te drinken. Hij heeft wel honger (zie ik aan alle signalen), maar hij wil gewoon de fles niet pakken. Soms als ik door zet en alle afleiding weg haal, pakt ie hem wel en drinkt ie zijn fles leeg. Hij wordt helemaal hyper als ie niet wil drinken, omdat ie natuurlijk honger heeft.\

Ik heb zelf het vermoeden dat er een tandje dwars zit en de fles misschien pijn doet. Maar zijn speen pakt ie wel. Ik snap er niks van. Hiervoor dronk ie altijd als een speer...

Iemand suggesties? Tips?

Quintus, 4 maanden

en misschien met bambix mengen en dan met een lepel geven???

amy krijgt hier sinds een paar dagen eerst de borst en erna een 60cc bambix met kunstvoeding en dat smikkelt ze op.... overdag heeft ze genoeg aan de borstvoeding nog gewoon\

liefs danielle Amy 4 maanden

Ik zou het niet weten, bij ons het tegenovergestelde, en bij haar zitten 2 tanden en een kiesje dwars, maar zij drink nu ineens beter dan voorheen.
Ik wens je veel succes, en hoop dat alles voor jou en hem snelterug zijn bij het oude!

Ik heb dit ook heel erg bij mijn oudste gehad. Die ging vanaf 4 maanden opeens alle flessen weigeren. En ik ben toen maar een bord pap gaan geven, want als het van een lepeltje kwam, wou meneer wel eten. Ook hij begon toen eerst met de laatste fles en de eerste fles te weigeren en na een tijdje waren het alle flessen. Tja en hij was toen toch nog echt zijn melk nodig, dus ik heb het toen op die manier gedaan, door pap te geven. Rijstebloempap of later met granen. Van het cb mocht ik toen niet alle voedings pap maken, maar ja hoe moet je anders melk binnen krijgen bij iemand die geen flessen wil drinken????
Wij waren toen dus snel klaar met de flessen.
Ik hoop voor jou dat hij straks gewoon weer in zijn oude ritme komt. Succes meid.

Liefs marielle Quinn 18w2d

Is het niet gewoon de 4 maanden dip? Riepen ze op het CB.... Jasmijn is ook 4 maanden nu en die weigert 's avonds ook te drinken, is echt een heisa... hoofd achterover gooien etc... maar wel honger hebben.... en uiteindelijk met veeeeeeeeeel geduld, op mn vinger laten sabbelen en met de speen lukt het dat ze gaat drinken (ze krijgt trouwens bv)

Wat is de 4 maanden dip?

Ik kreeg het er gisteravond echt niet in, maar hij ging na verloop van tijd wel slapen. Ik had mezelf al voorbereid om vannacht een paar keer mijn bed uit te moeten, maar hij kwam pas om half 6. Ik niet snap niet!

Vanmorgen om half 6 ging de fles goed (nog half slapend) Maar net om 10 uur zat ie alweer moeilijk te doen. Heb het er met veel geduld wel in gekregen. Als ie hem eenmaal pakt dan drinkt ie hem in 1 keer leeg.

Het schijnt dat de meeste babies rond 4 maanden lastiger zijn/ worden... duurt een paar weekjes en dan is het weer voorbij... volgens mij heeft het niks met tandjes ofzo te maken maar meer met hun ontwikkeling... dus laten we het maar even een dipje noemen...

Ik word er al net zo gek van als jij ;-) zo stom als ze honger hebben en dan tegen gaan stribbelen....

Oh hier is het ook al een paar dagen een drama. Met veel geduld drinkt ze het uiteindelijk wel op maar ik ben er zeker wel een half uur mee bezig. Maar daarentegen heeft ze dan weer nauwelijks gespuugd, dus dat is wel weer goed...

Terug
Bovenaan