Fles weigeren

Onze dochter is bijna vier maanden, ze heeft altijd flesvoeding gekregen, echter weigert nu de fles. Eerst de vierde voeding maar nu ook de tweede fles. Ze sliep heel snel door maar komt nu weer 's nachts. Wie heeft er goede tips voor ons?
 
Dat drama hebben we hier ook gehad. Als je voor de rest niks aan haar merkt, zou ik eens andere flessen gaan proberen en eventueel ander merk voeding. Komt ze nog wel goed aan? En hoeveel krijgt ze nu per dag binnen? Mocht je vermoeden dat ze afvalt of niet lekker is zou ik even naar de huisarts gaan. Volgende trucjes heb ik geprobeerd in overleg met huisarts en kinderarts:

*andere flessen
*andere voeding
*kwartier voor de voeding een zetpil geven
*water, roosvicee of diksap geven als ze dreigt uit te drogen.
*beginnen met fruit en groente
*pap met een lepeltje geven.
*meer tijd tussen de voedingen laten zitten
Vooral dus heeel veel blijven proberen.

Ons kereltje is uiteindelijk nadat hij ging afvallen opgenomen en bleek een virus te hebben en behoefte aan vast voedsel. Hij was toen 3,5 maand.
Zijn schema is nu:

7.00 uur fles
10.30 fruit
12.30 fles
16.30 groente
18.00 fles
23.00 fles
 
Heel herkenbaar. Ons cb gaf aan dat ze waarschijnlijk de melk zat was. Wij zijn toen ook thee gaan geven en het heeft even geduurd voordat het drinken weer goed ging. In plaats van 's ochtends een fles melk kan je ook rijstebloempap geven.
Nu is drinken nog steeds een probleem (ze is nu 8 maanden) en geven we het verspreid over de dag 2 flesjes. Omdat ze sowieso te weinig melk binnen krijgt geven we ook vitamind D druppels.
 
Nutrilon heeft ook melkpapje op basis van griesmeel - dat kan je vanaf 6 maanden geven geloof ik. Dat is wel met melk maar kan je dik klaarmaken en met lepeltje geven.
 
Terug
Bovenaan