Fles weigeren

Het is af en toe toch wat met die kinders van ons hè.
Ik was bezig met het aanpassen van jake zijn voeding omdat hij zo moest spugen van flesvoeding. Het lijkt erop dat friso ha er wel in blijft maar echt goed kunnen testen hebben we het nog niet want jake weigert nu de fles. We hebben toch een aantal keer de fles gegeven zonder problemen, maar sinds het overgeven weigert hij gewoon. We hebben al 5 verschillende flesjes geprobeerd. Sowieso gaf mijn vriend de fles en was ik uit de buurt, maar dat hielp dus ook niet. We hebben met en zonder nutriton geprobeerd. Gekolft, maar dat wil hij ook niet meer. Van één lepeltje spuugt ie weer uit....aaah! Het cb wist het ook niet, we hadden alles geprobeerd zei ze. Als hij maar genoeg honger heeft dan eet hij vanzelf zei ze ook. Nu vind ik dat echt te bizar, maar ik weet het ook niet meer. Aankomend weekend staat één weekendje weg gepland naar guus, maar ik denk niet dat ik mee ga. Misschien alleen het concert en dan daarna weer naar huis, maar dat zie ik niet echt zitten eerlijk gezegd. Maar dan nog een week en dan moet ik weer werken. Er zit dan niet veel meer op dan dat we moeten kijken hoelang hij het vol houdt zonder borst ben ik bang. Iemand hier ervaring mee?

Komt vast goed, maar zie er wel tegenop om hem te laten huilen van de honger.

Ik ben laatst ook weggeweest zondag op maandag en Aniek was bij oma. Ik geef ook borstvoeding en ik had afgekolfde melk en kv meegegeven. De eerste fles die ze daar moest krijgen was een ramp... Die wou ze echt niet hebben en oma heeft op het punt gestaan ons te bellen dat we toch maar terug moesten komen. Gelukkig heeft ze dat niet gedaan. De volgende fles liet ze nog wel horen dat ze het er niet mee eens wou maar dronk ze daarna in een teug leeg.
Ik denk dat het verstandig is de komende dagen te oefenen door iemand anders de fles te laten geven. Maar wel elke keer dezelfde voeding erin te doen. Dan is de smaak elke keer hetzelfde en is het de fles waar ie aan moet wennen. Anders is het ook elke keer een ander smaakje.
Bij Aniek heb ik dus gezien, als ze echt honger heeft pakt ze het echt wel!

Hoi, een oud collega heeft dit ook gehad en kon dus uiteindelijk niet werken, want haar dochter wilde ook alleen maar de fles. Dat heeft lang geduurd. Volgens mij zijn ze toen uiteindelijk naar de logopediste gegaan. Bij haar was het niet zo, honger en dan pakken.
Vind het persoonlijk ook wel zielig om hem niks aan te bieden, want dan pakt gaat hij vanzelf wel drinken aan de fles.
MIsschien een idee, eerst de fles aanbieden en als dat een paar min proberen en als het niet lukt de borst.
Ik denk niet dat het aan de voeding ligt dat hij niet wilt drinken. want je biedt toch ook bortvoeding aan in de fles. Dat is dezelfde smaak. HIj heeft echt moeite met de speen helaas

Heel veel sterkte
x yvonne

Hmm lastig! Gebruik je ook een fopspeen? En dan toevallig een dental fopspeen? Is mijn eigen logica wat ik er in gooi hoor maar als hij de fopspeen wel zou pakken met dan zou je ook dental flesspenen kunnen proberen? Misschien dat dit het makkelijker maakt..
Wel gek dat het CB ook niet goed weet wat er mee te doen.
Ik zou het wel gewoon blijven proberen en anders eens HA bellen mischien heeft die nog tips?
Liefs

Hier was het gister ook weer raak. Ik wou even weg en wou sander de fles laten geven zodat ik gewoon kon gaan en staan waar ik wou. Maar mevrouw was het er niet mee eens, niet met moedermelk en niet met kv. Ze heeft dus een uur lang geschreeuwd tot ik terug was en toen aan de borst dronk ze alsof ze uitgehongerd was. We hebben nu besloten toch elke avond een fles te gaan geven. Ik kan zo niet met een gerust hart ergens heen. Ik hoop dat als ze elke avond een fles krijgt ze het uiteindelijk wel accepteerd.

Nou, we hebben nu al 2x een voeding proberen te geven zonder al te veel succes. Opa en oma hebben de fles gegeven, maar we blijven hopen. Je succesverhaal immke geeft hoop :) maar geen borst gegeven. Het verbaasd me wel dat ie gewoon weer heerlijk ligt te slapen. De laatste voeding was 7,5 uur geleden. Nu ik het zo lees twijfel ik omdat het alweer zoveel uur geleden is. Maar ik had verwacht dat ie zou brullen. Hij kwam de 2e keer wel snel hoor. Nu staan mijn borsten op springen. We zijn één midweek weg en ik heb de kolf thuis gelaten.

We gaven hem wel de fopspeen, maar de voorkeur ging al naar zijn duim en sinds het gezeur met die flesjes hoeft hij die spenen ook niet meer...hij is in elk geval consequent :)

Ik vond het ook vreemd dat het cb er niets meer over weet. Het was inloopuur en wat druk dus misschien kan ik mijn verpleegkundige zelf nog spreken. Hebben jullie ook een algemeen nummer van het cb waarna ze je terugbellen? Zo vervelend. Ze bellen dan ook precies terug als ik bezig ben en aangezien ze onbekend bellen kan ik weer niet terugbellen. Ik snap ook wel dat ze niet de hele dag "bezorgde" moeders aan de lijn willen hebben, maar ja, je moet ze toch terugbellen.

Vervelend immke, idd maar blijven oefenen dan. Goed om te weten in elk geval.

Hier gister weer geprobeerd omdat ze het weekend een dag bij oma is. eerst wou ze niet. toen schone luier gemaakt en ze ging heel tevreden spelen in de box. de laatste voeding was 3uur terug. na een uur spelen werd ze toch jengelig.. dus weer een fles gemaakt. ze was nog even boos en dronk hem in 1 keer leeg. ik denk dat aniek echt mamahonger heeft en dus daarom vrij kort op elkaar drinkt. voor een fles moet er dus wel echt 4 uur tussen zitten.

Terug
Bovenaan