fles weigeren

Ik weet dat we dit onderwerp al vaker hebben gehad maar ik vind het zo vreemd.
Ik geef borstvoeding en Aniek krijgt al regelmatig een flesje met kunstvoeding.
Vorige week zondag en maandag, fles geen probleem. En van de een op de andere dag weigert ze volkomen. Dus sinds dinsdag wil ze helemaal geen fles meer. Eerder dronk ze de difrax fles met nutrilon h.a. zo op.
Nu maakt het niet uit wat ik in de fles doe en welke fles ik probeer. Zelfs bv uit de fles wil ze niet.
Ook een tuitbeker geprobeerd, wil ze ook niet. Zelf een beetje appelsap met water aangelengd niet. Ook hebben we het mijn schoonmoeder laten proberen bij haar thuis terwijl ik er niet was, maar niets is goed.
Ze wordt heel boos en zet het op een gillen.
Ze is nog steeds heel vrolijk en lacht veel, behalve dus als we een fles proberen.
Het valt mij op dat ze alles in haar mond stopt en het liefst haar hele vuistje. Ook heeft ze mij al een paar keer gebeten de laatste dagen terwijl ik haar aan het voeden was. Zou ze misschien tandjes krijgen? Ik voel niets, zie geen witte puntjes en ze heeft geen rode wangen en is goed te pas.
Ik vind het zo moeilijk. Juist omdat ik eindelijk de knoop heb doorgehakt dat ik wil gaan afbouwen met de borstvoeding. Ik ben weer terug bij af en kan nu dus eigenlijk ook niet meer alleen op pad..
Ik moest het even kwijt, ben er al zoveel dagen mee bezig en het frustreerd zo.. Ik weet ook niet wat ik nog meer kan proberen.

Ze voelt vast aan:mama wil afbouwen,geen denken aan!nee hoor haha...maar ik heb dat dus ook met de 2de gehad.het is toch een kwestie van doorpakken hoe lastig het ook is,hier met allbei de kids ook afgezien(veel tranen gekost voor ze de fles dronken,en dan nog niet met plezier)maarja tijdens werk moest ook wel,met rivano nog niet gehad tot nu toe dus hoop dat hij het blijft doen,waarom wil je afbouwen?vanwege werk?
dat bijten herken ik niet(alleen dan met tandjes)maar dat is bij jou nog niet aan de orde.dus weet ook niet.
met fles gewoon iedere dag blijven proberen kan wel 2 weken duren voordat lukt hoor!bij mn 2de is het uiteindelijk mn man gelukt op de commode liggend.
succes liefs jootje

Ik heb geen bv gegeven maar ik denk ook kwestie van doorzetten (afzien!) maar uiteindelijk verwacht ik dat ze eieren voor haar geld kiest. Lastig hè, zo zit je in een schema/regelmaat en zo veranderd alles weer! Heb ik ook steeds

Ik las nu eerst even een paar rustdagen in voor ons allemaal. Ik raak er zo gefrustreerd van en chaggie..Dus even op adem komen en dan proberen we het weer rustig aan.
Het stomme is dat ze het gewoon kan en lekker vind en al veel vaker gedaan heeft. Ze is al een paar keer uit logeren geweest en mijn moeder zei al, breng haar maar weer een weekend hier, dan krijgen we het wel voor elkaar. Misschien dat ik daar maar eens over na ga denken. Kan ik zelf ook even bijkomen.
Ik wil stoppen omdat het te veel energie van me vraagt. Ik ga binnenkort als gastouder beginnen en wil dan energie hebben om met de kinderen dingen te gaan doen. Ik ga dus niet weg om te werken en ze moet bij mij dus ook een fles kunnen drinken.
Ook omdat ik het geen fijn idee vind als hier allemaal kinderen rondlopen om dan bv te geven. Ik merk dat mijn nichtje van 2,5, die het een paar keer gezien heeft, het reuze interessant vind, er bovenop zit en elke keer aan mijn borsten zit.. Het is pure nieuwsgierigheid maar ik heb dat liever niet.
En na eerst 9 maanden zwanger te zijn en nu 3,5 maand borstvoeding vind ik het een mooi moment dat ik mijn lichaam terug wil..

ik heb het eigenlijk bij alle kids ook gehad en er waren er tussen die het dus echt niet meer uit de fles wilde dus ik ben gewoon bv blijven geven er was geen andere optie en ze zijn nu ook wel zo groot dat ze dan maar even moeten wachten tot je evt thuis bent, ik weet het is lastig. een paar tips
speen voor verwarmen, evt dicht bij borst geven.
ik had er een bij die trapte wel in de speen van tommee tippee, komt heel aardig overeen met borst, wel bv in de fles doen geen andere voeding.

succes maar ik heb er zelfs een met een lepeltje gevoed, maar toen koos ik maar snel weer voor de borst.
nog even en je zit al op 4 voedingen(ik al 2 maanden) en dan worden het er al snel 3 dus nog even vol houden.

groetjes en nogmaals succes

Blech frustrerend (ja toch?!) Ik had je al verteld dat Ravi zijn grootste vijand ook af en toe de fles is. Het andere moment zijn ze dan gelukkig weer beste vriendjes...Maar het wisselt bij hem ook sterk. Hebben we nooit moeite mee gehad tot een maand geleden. Halverwege begon hij opeens te krijsen...en maar de fles terug spugen. Dacht eerst er komt niks uit, de melk is te koud, er zitten klonten in etc..etc... En nu begin ik zijn patroon daarin wat te herkennen. Tijdens sprongetjes is het een drama. Hij drinkt veel minder, doet veel langer over de fles en regelmatig er bij huilen. Hier helpt afleiden enorm goed. Halverwege ga ik soms een beetje met hem praten als ik merk dat hij er genoeg van heeft. Of ik verander hem van posititie, of eerst even verschonen....

Maar ik denk nog steeds dat een kwestie van blijven proberen is. Misschien is het morgen ook zo weer over en wil ze gewoon weer uit de fles drinken. En onthoud dat niet alleen bv oefenen is maar flesvoeding ook :)

Ennuh voor uiten van frustraties weet je me te vinden (en onthoud chocolade :D)
Liefs!

Dank jullie wel voor alle reacties!

De pauze doet mij wel even goed. Dan maar even de borst hoor, het was zo'n drama.
Ik heb mijn zinnen erop gezet om woensdag te gaan zwemmen en naar de sauna te gaan en dat ga ik ook nog gewoon doen! Dan moet ze wel, ben ik er niet. Ik zorg wel dat ze van te voren iets gehad heeft en anders moet ze maar even wachten tot ik terug ben.
Misschien is het wel een sprongetje. Maar ik merk met de druppeltes voor de tanden dat ze een stuk beter te pas is.. Dus dat is wel heel fijn. Misschien heeft ze daar toch last van en wil ze die rare speen niet in haar mond.
Van de week gewoon weer proberen, en als ze hem pakt, hou ik het bij de fles denk ik en dan maar kolvend afbouwen.

Terug
Bovenaan