Fles

Ik heb een zoontje van 3,5 maand oud. Tot op heden geef ik volledige borstvoeding, grotendeels door dat hij niet uit een fles wil drinken. Ik heb nu de difrax fles gekocht met de kers speen en geef hem om te oefenen wat water met een beetje suiker en nu wil hij wel drinken. Dus een tip voor iedereen die zijn of haar baby wil laten wennen aan de fles: difrax + water met een beetje suiker.
Nu moet ik nog proberen of hij wel flesvoeding wil drinken.
Omdat hij ook om de 2 uren drinken wil hebben ben ik zo vreselijk gebonden, ik kan geen kant op. Zijn er meer mensen die met dit probleem zitten? Ik wil graag weer gaan werken, maar dat kan dus nu nog niet, omdat mijn zoontje volledig van mij afhankelijk is. Eerst is het leuk maar na drie maanden begin ik tot een beetje depressief te worden.
Groetjes Tjitske
 
sorry hoor maar ik zou hem echt geen water met suiker geven. Wat ik deed om het borstvoeding te stoppen was afkolven en dat in de fles geven. En dat met een avent fles en speen, dat lijkt het meest op de borst en werkt vaak het beste met borstkinderen (maar hoeft niet hoor, elk kind is weer anders, maar om mij heen heeft iedereen de avent die borst heeft gegeven).
Ik gaf de fles zelf, maar ze zeggen dat je beter een ander kan laten geven. Je kan dan ook de borstvoeding met kunstvoeding mengen, en steeds minder borstvoeding erin doen.
Ik werd zelf ook gek, het was bij mij ook om de 2 uur, ook 's nachts, dus 24 uur lang. Daarom ben ik met borst gestopt, soms vindt ik dat jammer maar ben ook blij, hij ging meteen doorslapen, en ik had meer vrijheid, plus niet meer om de 2 uur. Maar denk er goed overna. Ik stopte met een borstvoeding en het stopte meteen helemaal dus zou er wel zeker van zijn dat je wilt stoppen.
sterkte
 
Fles is bij ons geen probleem, geef alleen de fles met afgekolfde melk. Onze dochter is nu 4 maanden oud en geef nog volledige borstvoeding. Heb hiervoor wel gewoon een schema opgesteld en voed niet meer op haar commando. Was een weekje wennen en is daarna geen enkel probleem meer gebleken. ze drinkt nu gewoon wat langer en kennelijk wat meer per keer. slaapt ook nog steeds gewoon door 's nachts.
 
Hoi Tjitske,

Ik vind Difrax ook prima flessen en spenen. Ik denk dat als je flesvoeding gaat geven dat het ook langer wordt tussen de voedingen. Anders zou ik een beetje gaan rekken. Dat gaat meestal prima met flesvoedingen
Groetjes,
Daantje
 
Ja maar als je wil afbouwen moet je natuurlijk niet gaan kolven. Mijn dochtertje is ruim 3 maanden, en ik geef bv vanaf 5 weken oud oefenen we al met de fles met afgekolfde melk. Ze is er dus aardig aan gewent. Helaas is mijn bv nu savonds aan het terug lopen en moet ik dus een fles geven met poeder melk. Zelf gebruik ik de avent flessen, deze lijken het beste op de borst.
suc6
 
Terug
Bovenaan