fles

hoi

mijn zoontje is 14 maanden en krijgt als hij naar bed gaat nog een papfles(hij valt er niet mee in slaapt als hij hem op heeft hoor ik m nog )
ik weet dat het slecht is vanwege zijn tandjes en dat het eigenlijk zo is geef m die papfles niet meer en na een paar dagen is het probleem opgelost maar hij vind die laatste fles nog zo lekker hij gaat helemaal op dus ik wil m dat nog niet afpakken.
hoe denken jullie erover

groetjes nlk
 
Gewoon beneden geven en daarna tandjes poetsen en naar bed!
Mijn mening is dat eten niet in bed hoort... eten doen we beneden en slapen doen we in bed. zo laat ik mijn kinderen ook eigenlijk nooit in bed spelen, alleen 'smorgens vroeg als ze net wakker worden spelen ze met de bedknuffels...
 
Hoe laat geef je de fles? Krijgt hij hem echt boven of gewoon beneden als een soort " toetje" en worden daarna de tandjes poetsen? Krijgt hij gedurende dag genoeg binnen? Is de fles zelf echt zo belangerijk voor hem of vindt of past het nu gewoon in zijn vertrouwde regelmaat, de extra aandacht? Dan kan knuffelen in die tijd, voorlezen, een prima alternatief zijn.
Dat hij de fles zo lekker vindt zou voor mij eigenlijk geen argument zijn. Haha, mijn oudste ( 13) zou het ook erg lekker vinden als ze een bakje chips of snoep zou krijgen voor het naar bed gaan. Ik zie het als mijn taak, als ouder, om keuzes te maken die verstandig zijn en niet iets te kiezen omdat een kind gewoon iets lekker/leuk vindt.
 
hoi
ik denk dat het voor hem gewoon vertrouwd is.
,maar ik heb hem nu al drie dagen na het eten die papfles gegeven beneden en de fles niet mee naar boven genomen(op of niet) .hij is nu op dit moment aan het huilen maar hij valt vanzelf in slaap het is gister en eergister ook gelukt.
 
Terug
Bovenaan