Flesbaby weigert fles

Hallo,

Ten eerste iedereen een goed, gelukkig en vooral gezond nieuwjaar.

Maar wij zitten hier sinds een paar dagen met een groot probleem.....

Yoëll weigert de fles........hij krijgt hooguit nog zo`n 400 ml op een dag binnen....we hebben al van alles geprobeerd, normaal nutrix, nu zonder nutrix, met pap met een smaakje (vanaf 7 mnd, zown smulpapje) maar hij wil helemaal niks van de fles weten....

`s middags krijgt ie al geen fles meer dan krijgt ie rond 2 uur fruit en dan rond half 5 groentje met danoontje....

Wie kan mij helpen....wij zijn moedeloos....

groetjes Denise mv Yoëll (28-07-2006)

Hoi Denise,

wat vervelend allemaal.
Ik kan niet uit jouw verhaal opmaken of hij met nutrix of zo'n papje uit de fles drinkt of van de lepel eet. Als hij uit de fles niet wil drinken kan je proberen om de melk (pap) wat dikker te maken en dan van de lepel te geven ipv de fles. Misschien wilt hij dat wel omdat de groente en fruit ook goed gaan.
Ik hoop voor je dat het binnen een paar dagen over is, anders zou ik de dokter of het cb eens bellen voor advies.

Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06)

hoi Denise,

Ik herken het probleem. Mijn dochter, 14 weken, weigerde ook de laatste 2 weken vaak de fles. Helaas krijgt zij nog geen nutrix, groente/fruit ed.

Ik heb haar wat vaker de fles aangeboden, dus na 2 uur weer i.p.v. 4 uur wachten. Bij weigering probeerde ik haar te laten boeren, want meestal zit er iets dwars als ze niet wil. Verder zit ik vaak een uur met haar. Op 31 dec deed ik 30 min over 40 cc, wilde het eigenlijk al opgeven.  Hierna ging ineens de knop om en ging de rest er zo in in 10 min!! En ik ben nu over op een andere soort fles en speen. Het lijkt te werken tot zover. Ik tel de cc's die naar binnen gaan!

Ik denk dat ik in jou geval de bijvoeding  zou verhogen. Meer fruit, groente, pap uit een bordje en evt. beginnen met brood ( mag va 6 maanden, dus bijna).  Zodat ze wel aan haar  voedingsstoffen komt. En fles blijven aanbieden, desnoods dus wat vaker.  

succes! Da77    

Terug
Bovenaan