flesje klaarmaken

Doe ik het nu verkeerd? Ik maak het flesje klaar: eerst water, daarna poeder, daarna in de magnetron. Ik lees hier ook vaker: eerst water, opwarmen, daarna poeder...

Maakt dit iets uit???

Groetjes!

Ik doe altijd eerst water in de magnetron opwarmen, dan poeder erbij. Ten eerste lost het dan inderdaad beter op en bij sommige voedingen mag je de voeding ook niet opwarmen in de magnetron, want dan "vernietigd" de magnetron de voedbare stoffen ofzo. Wij gebruiken Hypo Allergeen voeding. Weet het niet meer precies hoe dat zit  maar heb zoiets wel eens gelezen.

welke voeding gebruik je? wij hebben nutrilon, en we doen eerst een deel afgekoeld gekookt water, en dan de rest gekookt water en dan de poeder erbij....als we het met de magnetron zouden doen, dan zou ik eerst het water opwarmen en dan poeder erbij... ik heb van horen zeggen dat je nutrilon maar 2x mag opwarmen....

Volgens mij mag je poedermelk helemaal niet opwarmen. Vanwege bacterien die zich kunnen ontwikkelen. Wij gebruiken Friso en er staat ook op het pak dat je restjes weg moet gooien en nooit opwarmen.

Ik weet niet beter dan dat je de voeding niet meer mag opwarmen...dus
eerst water opwarmen in magnetron en dan poeder erbij en klaar is mama!!

De poeder lost zo goed op!!!

Groetjes Claudia en Maudje

Terug
Bovenaan