Flesje - nachtvoeding eraf?

Hoi! Wij zitten nu nog op 8 voedingen per dag, dus om de 3 uur voeden. Wanneer (leeftijd kindje of gewicht kindje) haalden jullie er een nachtvoeding af? En gaf je dan de andere flesjes wat meer cc? Dank voor jullie reacties!
 
Hoi!Wij hebben ons kindje gevolgt. Zodra ze door ging slapen kreeg ze logischerwijs geen nachtvoeding meer. Bij ons was dat rond de 3 maanden en 4.5 kilo (wij hadden een licht kindje). Ik gaf borstvoeding dus ik weet niet hoeveel ze dronk. Ze wilde wel 1 of 2x vaker drinken overdag. Ik weet nog wel dat ik het ook lastig besluiten vond. We hebben haar nog lang wakker gemaakt voor een nachtvoeding omdat we ons zorgen maakte dat ze te lang zonder deed.

Groetjes!
 
Onz dochter was een week oud, ze sliep snachts ze lekker en moesten haar echt wakker maken om de 3 uur. Dat voelde niet goed. Toen besloten haar ook niet meer wakker te maken en kwam ze meestal rond 4 uur. nu is ze 5 weken en komt meestal rond 5/6 uur en gisteren half 7 dus eigenlijk gewoon doorgeslapen.
Weet niet hoe oud je kindje is? Wij gaven op een gegeven moment overdag grotere flessen omdat ze om de 2 uur voor voeding kwam daardoor lijkt ze snachts ook langer te kunnen slapen.Ze krijgt nu 6x 135cc. Overdag om de 3 uur snachts zit er wat langer tussen en vaak slaapt ze na die voeding ook nog 4-5 uur .
 
Ik zat een beetje met dezelfde vraag. Ik heb hem zelf zo ingevuld:


Wij zijn uit eigen initiatief 2 weken geleden overgestapt naar 6 voedingen ipv 8, om ons beiden iets meer rust te geven (hij slaapt niet makkelijk overdag). Hij zit iets boven de aanbevolen hoeveelheid melk: 6x 140 bij 5.4 kilo, 6.5 week oud.
(Hij kwam overigens van 8x 120, en zit netjes op de +1 lijn qua gewicht. Dus het is gewoon een hongerig ventje, we volgen hem.)

Ik heb nu het volgende ritme:

7.00
11.00
15.00
19.00
22.00
In de nacht laat ik hem komen wanneer hij wil. Bij voorkeur rond 3 uur.

Maar soms is het 1.00 uur, en dat is ook prima. Dan krijgt hij een fles extra, daar maken we ons niet druk om. Hij heeft er dan blijkbaar behoefte aan, en hij is kerngezond.
Ik bedacht me dat zodra hij richting de 6 kilo gaat, en z’n voeding dus omhoog kan (of zodra hij eerder aangeeft niet voldoende te hebben op een dag), dat we eerst beginnen met het verhogen van de 22.00 fles.

En zodra we merken dat hij snachts langer dan 6 uur tussen voedingen laat zitten, dat we het voedingschema overdag aanpassen naar:

7.00
10.30
14.00
17.30
21.00
24.00

Maar dat is toekomstmuziek hoor. We volgen ons zoontje hierin..

Kun je hier wat mee? Is ook gewoon maar mijn invulling/gedachte hoor, het zo is zoeken he ?
 
[quote quote=10503421]Onz dochter was een week oud, ze sliep snachts ze lekker en moesten haar echt wakker maken om de 3 uur. Dat voelde niet goed. Toen besloten haar ook niet meer wakker te maken en kwam ze meestal rond 4 uur. nu is ze 5 weken en komt meestal rond 5/6 uur en gisteren half 7 dus eigenlijk gewoon doorgeslapen.
Weet niet hoe oud je kindje is? Wij gaven op een gegeven moment overdag grotere flessen omdat ze om de 2 uur voor voeding kwam daardoor lijkt ze snachts ook langer te kunnen slapen.Ze krijgt nu 6x 135cc. Overdag om de 3 uur snachts zit er wat langer tussen en vaak slaapt ze na die voeding ook nog 4-5 uur .
[/quote]Even ter aanvulling
Overdag volgen we de kleine maar probeer het zo te sturen dat de laatste fles tussen 2215 en 23u is.

Meestal komen we uit rond 10, 13, 16,19 en 2230 qua flessen. Gerekend Vanaf gemiddeld 5 uur dus qua nachtvoeding
 
Nachtvoedingen zat ik niet aan hoor! Dat had draaamaaa geworden. Mijn dochter dronk tot 6 maanden structureel een nachtvoeding. En tot 8 maanden de 23 uur voeding. Ze is nu 1,5 en krijgt nog steeds incidenteel een klein nachtflesje op de ergste nachten. Mamma wil ook slapen ?
Met flessen afbouwen letten wij sowieso niet zo op gewicht of leeftijd. Ging gewoon een beetje vanzelf. Ze was meer van het vaker een kleinere fles drinken. Rond 4 maanden met de eeste hapjes kregen we pas wat langer ertussen. Tot die tijd was het gewoon na elk slaapje voeding en savonds en snachts. En ze sliep 4 a 5 keer 45 min overdag. 
Elke keer als er een slaapje af ging veranderde het schema. Met drie slaapjes en wat hapjes zat ze op (ongeveer) 7/11/15/19/23/nacht
Toen 6 mnd nacht eraf, met 8 mnd avond eraf. 
2 slaapjes was 7/13/19
Met 10/11 mnd 7/15 en op die momenten drinkt ze nog steeds structureel melk, maar niet meer uit de fles en geen opvolgmelk meer natuurlijk. 
Met de vaste voeding liep na 6 mnd de behoefte aan melk vanzelf terug. Avond en nacht vervielen ook vanzelf. 
Laat de schemas lekker los en volg je kindje. Kijk gewoon of hij meer op kan en wanneer hij zich dan meldt. Lukt dat nog niet? Dan kan er nog geen fles af. Komt het raar uit met slaapjes, laat je de fles er ook lekker in. 
 
Wat hoeveelheid betreft hebben we altijd de 150 ml x lichaamsgewicht verdeeld over het aantal flessen dat nodig was aangehouden. Een keer een extra flesje of een dag waarop ze slecht dronk kan helemaal geen kwaad. Ons kindje kreeg juist geen grote flessen op. Ging laat van 120 naar 150 en kreeg na 6 maanden pas 180 op en ook alleen vroeg op de ochtend. 
 
Terug
Bovenaan