flesje niet leeg drinken

Eva(12 wk) heeft vaak moeite met het leeg drinken van haar flesje. Ze krijgt om de 3 uur een flesje van 130ml, maar soms wordt ik er radeloos van. De ene keer drinkt ze alles op en wil nog meer, de andere keer drinkt ze alleen 90 ml, dan weer wil ze absoluut niet drinken, ze begint dan al te huilen bij de eerste slokjes. Ik heb al geprobeerd om om de 4 uur te geven maar dat duurt haar dan weer te lang af. Ze lijkt wel honger te hebben maar op het moment zelf drinkt ze maar een beetje. Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen om haar de flesjes netjes leeg te laten drinken?
 
Hoi Yamila,

Ik zou inderdaad ook wachten tot ze gaat huilen van de honger (als je dat al niet deed). Let er ook op dat ze niet afvalt omdat ze zo weinig binnen krijgt. Mijn zoontje is 8 weken en krijgt 150 cc+5 (5 voedingen). Hij drinkt het ook niet allemaal elke keer op hoor en vaak valt hij ook in slaap en dan doe ik wat meer moeite: ik maak hem dan weer wakker, laat hem een boertje tussendoor doen etc. etc. zodat hij het toch opdrinkt. Ook heeft hij een periode tussendoor bij het voeden gehuild maar dat is nu weer over.

Ik zou als ik jou was anders even bij het consultatieburo langs gaan.

Succes ermee.

Groetjes,
Rosanne
 
Mijn dochter is even oud en drinkt op een dag 5 flessen van 180 cc leeg. Ze is dan ook al 5 kilo inmiddels! Misschien ben je er te snel bij met de fles? Huilen betekent niet altijd honger. Wij volgen het volgende schema:
fles 1: 6.00-7.00 uur
fles 2: 10.00-11.00 uur
fles 3: 13.00-14.00 uur
fles 4: 16.00-17.00 uur
fles 5: 21.00-22.00 uur
Ze slaapt dus lekker door. Doet Eva dat al of zit je nog met een nachtvoeding?
Succes
 
Bedankt voor jullie reacties,

Ik geef haar nu om de 4 uur 150 ml. en dit lijkt wat beter te gaan, alleen smorgens vroeg dan wil ze nog steeds niet. Ze krijgt haar laatste flesje om 22.00 en dan rond 5.30 weer, maar als ze dan wakker wordt om 10.00 heeft ze dus geen honger. Lijkt me wel wat vreemd naar 5,30 uur.
 
Terug
Bovenaan