Flesje niet leeg drinken.

Maak me eeen beetje zorgen Jochem drink niet zijn flesjes leeg. hij zit nu op 110 cc en soms drinkt hij wel zijn flesje leeg maar vaak niet. hij zit op 8 voedingen per dag. komt snachts om de 3 a 4 uur.
volgens de VK is dit niet erg. hij heeft goede plasluiers.

Vandaag kwam hij om 13:45 ik heb hem 110 aan geboden hij heeft maar 50 gedronken. om 15:30 kwam hij weer en heeft hij 70 gedronken.

Hebben jullie hier ervaring mee fo tips om beter zijn flesje te laten drinken?( ik dwing hem niet om door te drinken want daarna komt toch alles er weer uit)

Wij hebben een zoonjte van 3.5 week oud. Die drinkt nu ook 110 cc maar 6 flessen per dag. Hier heeft hij nu genoeg aan. Wellicht moet je een voeding schrappen??

Wij kregen de tip van de kraamhulp om alle flessen bij elkaar op te tellen wat Lieke drinkt en dat dan te delen door het aantal voedingen dat ze heeft gedronken die dag. Dan zie je wat het gemiddelde is wat ze binnen krijgen. 2 weken terug moest ze gemiddeld 80 cc binnen krijgen, en dat lukte.
We boden haar 100cc aan (nu nog steeds met 3 weken oud) en af en toe dronk ze daar maar 40 cc van. Ze had dan genoeg en sliep wel weer 3 uur door.

Maak je dus niet te veel zorgen. En inderdaad ze tussen door even laten boeren, Lieke moeten we dan wakker maken door onder haar voetjes te kriebelen/krassen. Dan trekt ze een raar gezicht en is dan wel wakker om weer te drinken.

Maak je niet teveel zorgen en idd tel alle flessen bij elkaar op en dan een keer een mindere fles is niet erg.
Wij hebben vanuit het ziekenhuis een berekening hoeveel ze per 24 uur moeten hebben.
Ik weet het zo niet zal mijn man even vragen naar de berekening dan kom ik daar nog op terug.

succes

Terug
Bovenaan