flesje niet meer willen drinken en geen groente willen eten

Onze dochter Kyra is inmiddels bijna 6 maanden. De laatste dagen wil ze haar fles niet meer; 3 van de 5 keer weigert ze gewoon te drinken, gaat krijsen en strekken en vertikt te drinken. Ik heb al gekeken of er iets in het mondje aan de hand is, doorkomende tanden of zo, maar kan niets ontdekken. Ze wil op dat moment dan ook niets, ook geen water/sap of uit een tuitbeker of zo. Ik maak mij zorgen omdat ze zo in ieder geval te weinig vocht binnen krijgt. Daarnaast ben ik gestart met groente, maar ze houdt haar kaken stijf op elkaar, fruit lukt inmiddels wel, maar groentes niet.
Heeft iemand tips?

Groet,
Ester Cyril
 
Hoi,

Probeer eens om wat appeldiksap door de groente te mengen. Deze smaakt daardoor meer naar fruit. Misschien eet ze het dan wel. Je kunt dan langzaam steeds minder appeldiksap erdoor mengen.
En vooral ook volhouden. Mijn dochtertje is ook 6 maanden en houdt bij de eerste hapjes haar mondje ook stijf dicht. Gewoon geduld houden, en zodra het mondje open gat het lepeltje naar binnen schuiven. Na 3 hapjes heeft ze meestal de smaak te pakken en gaat het bordje leeg.
En wat geef je je kindje voor groente? Alyssa ging echt overstag toen ze bruine bonen met appel kreeg. Dat ging hap, slik, weg, zo naar binnen. Het smaakt nl. een beetje zoet en lijkt dus op fruit. Er zijn nog meer groentes die met appel of peer te combineren zijn, dus ook als je zelf de voeding maakt, kun je daar fruit bij doen. En dan geldt ook wer, langzaam minderen.

Succes!

Jolet
mv Alyssa
 
Hoi Cyril,
Mijn dochter Hannah nu 7 maanden heeft deze periodes ook, speen weigeren overstrekken, en de kaken op elkaar houden. Ik heb dit ook altijd erg lastig gevonden. Bij Hannah merkte ik dat dit meestal in een groeispurt voorkomt. Of zij vond dat ze op dat moment ws teveel eten kreeg en hetgeen wat ze niet wilde weigerde. Op hoeveel flessen zit je dochter per dag? Bij 6 maanden ben ik overgestapt van 4-3 flessen, maar Hannah kreeg toen ook al veel tussendoor. En je zal merken wanneer je kindje honger/dorst heeft gaat het echt wel drinken, maar het is een lastig probleem, het beinvloed je hele dag!
Succes
 
Terug
Bovenaan