flesje om 23.00 en niet doorslapen

hoi,

Mijn dochtertje van 5 weken maken we om 23.00 wakker voor haar fles met 135 cc. Ze is dan zo moe dat ze meestal 70/80 cc laat staan en dan in slaap valt en met geen mogelijkheid weer wakker wordt. Gevolg is dat ze om 3.30 erge honger heeft en dan bijna een heel flesje drinkt. Maar zo kom ik toch nooit van die nachtvoeding af, want ik snap wel dat ze honger heeft als ze om 23.00 zo weinig drinkt.
Hoe gaat dat bij jullie en heeft iemand tips?

bedankt!
Groetjes
petra

ik deed het eerst precies hetzelfde.

maar nu maak ik hem niet meer wakker om 11uur. hij is dan inderdaad zo moe dat hij toch niet goed drinkt. meestal rond 9 uur heeft hij zijn laatste voeding en komt dan inderdaad rond 3 uur. de laatste 3 nachten kwam hij pas rond half 5.

je kunt een kind niet dwingen te drinken. de voeding van 11 uur is nu voor jullie beide geen pretje. ik heb nu zoiets van, het ritme komt vanzelf wel. jhij mag nu gewoon drinken wanneer hij wilt.   als hij honger heeft komt hij wel.

ze zijn ook nog zo jong. iedere keer dat hij later wakker word is weer mooi meegenomen en ik zie dat het steeds wat verschuift. zelf schuif ik zijn laatste fles (nu rond 9 uur) ook steeds ietsies vooruit zodat die steeds iets later is.

je moet soms een voeding schrappen en helaas geeft jou kindje aan dat de 11 uur voeding niet meer hoeft terwijl je zelf natuurlijk liever de nachtvoeding eruit had gewild......

Hoi Petra,

Wij hebben Esther een tijdje voor die laatste fles in bad gedaan, zodat ze goed wakker was als ze begon met drinken. Helaas viel ze dan ook halverwege haar fles in slaap, maar goed, dan had ze wel een halve fles op.
Na een tijdje kwamen we erachter dag ze haar fles slapend ook dronk (geen gezicht!), maar ook dan hield ze na een halve fles op omdat ze zich moe gezogen had.

De oplossing was bij ons eigenlijk heel simpel...een speen met grotere gaatjes. Hoeft ze minder hard te werken en dan drinkt ze meer in dezelfde tijd. Hielp geweldig.

Overigens sliep ze de nacht door en 2 weken later kwam ook de avondvoeding te vervallen. Achteraf had ik dus beter de avondvoeding kunnen laten vervallen, dan had ze 2 weken later uit zichzelf waarschijnlijk de nachtvoeding laten vervallen en dat had een hoop gedoe gescheeld...

Groetjes,

Eveline

Ha Petra,

Dat ging hier precies hetzelfde met onze tweeling.
Wij hebben die voeding laten vervallen: ze kregen dan om 19.00 uur de laatste fles en kwamen rond 4.00 uur weer. Als we ze om 23.00 uur wakker maakten, dronken ze wel bijna heel de fles leeg, maar kwamen tóch weer rond 3.00 uur!
Onze kleintjes slapen gewoon vanaf 19.00 uur hun diepe slaap, als je ze wakker maakt, raken ze uit dat ritme en komen net als overdag om de 4 uur.
Je hoort het meer...

Bij ons hebben ze (na het weglaten van de 2300 uur fles) maar een week de voeding van 's nachts gehad, daarna zijn ze door gaan slapen. Nu dus 19.00 uur de laatste fles tot 's ochtends 6.00 uur!

Jesse en Lisa zijn nu 16 wkn, het doorslapen komt vanzelf. Je kunt ze inderdaad niet dwingen...

Sterkte,
Esther
mv Joanne (5), Remco (3), Jesse en Lisa (16 wkn)

Hoi Petra,

Erg herkenbaar hoor, onze dochter slaapt nu eindelijk de laatste paar dagen door en ze is nu 13 weken oud. Wij hebben dus ook gewoon een vast ritme aangehouden net zolang tot ze vanzelf doorsliep.... erg vermoeiend voor ons maar het resultaat is er.
Wel met behulp van het CB na ruim 2 maanden haar voedingsschema omgegooid, om de vier uur en iets meer in de fles, dat heeft dus gewerkt.. al drinkt ze nog niet altijd haar flesjes leeg hoor

Heel veel succes en hoop dat ze snel door gaat slapen

Groetjes sabrien

Hai Petra

grappig dat je dit nu schrijft. Wij hebben gisteren besloten Loek niet meer wakker te maken om 23.00 uur. Op de site van inbakeren lazen wij wat de anderen ook schrijven. Je maakt een kindje dan wakker uit zijn diepe slaap (zou ik ook vervelend vinden!) waardoor ze waarschijnlijk niet effectief drinken, want ze zijn nog duf en moe. En 's nachts komen ze toch gewoon... Mijn ervaring met de keren dat we Loek niet wakker hebben gemaakt, dat de nachten rustiger zijn. Nog wel nachtvoedingen, maar wel rustiger. Hij lijkt dan iets langer te kunnen slapen op een voeding. Vanacht was het 23.30, 4.15 en 8.30 uur. Terwijl het anders met wakker maken vaak 23.00, 3.00, 6.30 was (ongeveer dan...).
Uiteindelijk zullen ze goed doorslapen en vervallen de late en de nachtvoeding. Maakt het nou echt zoveel uit welke het eerst vervalt? Mij niet meer. Ik ga gewoon lekker op tijd naar bed en slaap alvast een blokje voor de late voeding komt. Ook goed!

Groetjes,
Rosanne

bedankt voor de reacties! Het CB zegt dat ik dan om 22.00 moet geven, maar dan slaapt ze net een uurtje ofzo (de avonden valt ze wat moeilijker in slaapt) Dat lijkt me toch niet zo'n handige optie of wel?
Ik neig ernaar om haar zelf te laten komen, maar dan zit je misschien wel nog 5 maanden met een voeding om 3 uur?
Best ingewikkeld he!

groetjes
petra

Ik vind dat ok zo moeilijk.
Mijn zoontje Lenn sliep vanaf de 6 weken door tot half zeven 'sochtends. Sinds 2 weken komt hij toch weer om half vier 'snachts. Ik heb al meer voeding in de fles gedaan, maar het wil niet werken. Ook ik zit er over te denken om hem niet meer wakker te maken om 23.00 uur, maar zo komen we natuurlijk nooit van die nachtvoeding af.
Moeilijk hoor.....

Gr. Lieke

Terug
Bovenaan