Flesje op tijd

Hoi mama's,

Mijn dochtertje Sigrid is nu 3 maanden. Ze slaapt sinds 6 weken al de nachten door. Heerlijk natuurlijk. Wat mij een beetje zorgen baat is dat ze de eerste en laatste fles slecht drinkt. Een gem. baby zou nu zo'n beetje 130 tot 170 cc moeten kunnen drinken. Sigrid niet. Voor de eerste fles zet ik altijd de wekker (de ene keer is ze wel wakker, de andere keer niet)  om even voor 7 uur, ik bied 150 cc aan, maar  ze drinkt tussen de 70 en 100 cc. Vaak is het een hele worsteling. Voor de fles van 23 uur moet ik haar steen vast wakker maken. Hier bied ik weer 150 cc aan en ook hier drinkt ze maar tussen de 70 en 100 cc. De flessen tussen door drinkt ze tussen de 100 en 140 cc. Over de hele dag genomen drinkt ze totaal tussen de 500 en 600 cc. Ik heb al 3 standenspenen geprobeerd, tussendoor pauzeren, boeren enzovoort maar ze gaat niet meer drinken. Ik persoonlijk vind het wel prettig dat ze op "vasten tijden" zit. Dit ook met het oog op de oppas als ik straks weer aan het werk ben.
Ik heb de volgende vragen: Zijn er meerdere mama's die voor de eerste fles de wekker zetten??? En als er mama's zijn die hun kindjes zelf laten komen, hoe laat komen ze dan ongeveer en wat hou je dan als  uiterste klok aan? Kom je dan niet in de knoei met je andere flessen, want dan moet je weer gaan kijken per dag hoe laat ze dan een fles moet. Kortom wie kan mij een beetje op weg helpen???

Groetjes,

Zeevis
 
Hoi

Wat een gedoe he die voeding!
Ik maak mijn zoontje niet wakker voor de eerste voeding (behalve als ik moet werken). Meestal wordt hij zelf rond 7 uur wakker, soms half 8. De rest van de dag probeer ik dan een beetje in te lopen of uit te lopen.
Misschien kan je eens proberen de laatste fles te laten vervallen? Ik ben dat ook zo ongeveer op 3 maanden gaan proberen en volgens mij geeft je kindje zelf aan dat ze daar aantoe is. Dan zal ze de rest van de dag misschien de flessen wel beter gaan drinken. Maak je niet te veel zorgen over hoeveel ze drinkt hoor. Heb ik ook gedaan (mijn zoontje is niet zo'n hongerig type) maar daar schiet je niets mee op. Ze zorgen er zelf wel voor dat het goed gaat. Vaak is het ook zo dat als je ze zelf een beetje laat bepalen hoe laat ze wakker worden, ze zelf ook een goed ritme vinden. En veel beter uitgerust zijn. Misschien de eerste week een beetje rommelig, maar daarna zoeken ze zelf wel hun ritme. Mijn zoontje is inmiddels 5 maanden en ik zit nu ongeveer een maand op 4 voedingen, hij drinkt gemiddeld tussen de 600e n 700 ml per dag.
Als je de laatste voeding laat vervallen kan je degene die daarvoor zit misschien wat later geven. Dus ipv om de 3 uur, om de 4 uur ofzo. Mijn zoontje krijgt nu om 7.00, 12.00, 16.00 en om 20.00 zn fles. 's Morgens om 10.00 nog een fruithapje, daarom zit daar 5 uur tussen.

Succes ermee.

Caroline
 
Oh ja
Mijn zoontje drinkt ook niet veel in vergelijking met andere kinderen, of met het gemiddelde, maar hij is gelukkig, groeit goed, ontwikkelt zich prima. Dus ik maak me geen zorgen. Niet worstelen, daar wordt zij ook alleen maar ongelukkig van. Laat haar lekker aangeven hoeveel ze wil!
 
hoi,

mijn dochter is nu bijna 4 maanden en ze drinkt nu ongeveer een week of 3 ook nog maar 4 voedingen per dag.
voor de 1e fles maakte ik dr altijd wakker rond 7 uur
ze dronk met heel veel moeite  haar laatste fles, en ze dronk nooit meer dan 60cc soms kreeg ik  er zelfs niet  meer dan 20 cc in  omdat ze gewoon te moe was.
dat vond ik zo zielig dat ik besloot om de laatste fles te vervallen en met de 1e fles te wachten totdat ze zelf kwam.
ze drinkt nu 4 flessen van 210cc water en 7 schepjes voeding.

s'ochtends krijgt ze de 1e fles zodra ze zelf komt, de ene keer is dat om 8 uur maar soms ook pas om  9 uur ( daar ligt wel mijn grens hoor )
en dan om de 4 uur eten en de laatste fles ligt ook weer tussen 20 en 21 uur. ( maar volgens mij heb ik wel een behoorlijk slaapkoppie hoor )


groetjes Carli
 
Hallo,

Ik ben toen gestopt met de laatste voeding.Ze sliep toen gewoon door tot de volgende ochtend en at toen wel de ochtendfles goed op. En dan had ze toch evenveel op!! Ik bedoel dus als ze savond s weinig eet en sochtends is evenveel als alleens in de ochtend en dan goed drinken. Scheelt ook een hoop stress. En over de wekker zetten. Heb ik ook gedaan en dat doe ik dus echt niet meer. Ze wordt vanzelf wel wakker en ze geeft over de dag vanzelf wel aan wanneer ze honger en slaap heeft. Maar dat moet je dus zelf uit maken.

Succes. Gr helen
 
Terug
Bovenaan