flesje opwarmen?

Hallo mama's,

Ik ga binnenkort van borstvoeding overstappen op flesvoeding omdat ik binnenkort weer parttime ga werken.
Mijn zoontje Thijs is nu 9 weken oud. Eind augustus gaan we nog een weekje op vakantie. Het vakantie-adres is ongeveer 4 uur rijden. Ik vroeg me af hoe moeders onderweg hun flesvoeding opwarmen? (Idem: bij koffie drinken tijdens het winkelen).
Gaan jullie naar een wegrestaurant en vragen jullie daar of ze een flesje willen opwarmen?
Of stoppen jullie een flesje in een isolatiedoek?
Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige moeders hun kind hun flesje gewoon koud geven.

Graag advies!

p.s. Een paar weken geleden heb ik een vraag gesteld over het "nat pissen van zijn ruggetje". Dit probleem bleek inderdaad op te lossen te zijn door een grotere luier om te doen (ook al was zijn gewicht nog niet zo hoog). Nog bedankt voor alle adviezen!
 
ik doe gekookt water in een termosfles en neem een fles koud mee want anders is het water nog te heet en je hebt speciale doosjes waar je je melkpoeder in kunt doen voor onderweg en anders geef je die kant en klare pakjes kunnen ze ook koud drinken
 
Wij doen water op de goede temperatuur in de thermosfles. Doen een paar porties poeder in van die speciale meeneemdoosjes. Water in de fles, poeder erbij even schudden en lekker drinken, ideaal!!!
 
Wij hebben een flessenwarmer die je op de accu kunt aansluiten.
Maar ik zou inderdaad niet schromen om onderweg bij bijv. restaurants te vragen of het daar in de magnetron kan.
 
Ik neem voor onderweg altijd poeder mee in een zo'n poedertorentje. Dat is heel handig, daar kan je dan precies de goede hoeveelheid poeder in doen. Hoef je niet met schepjes poeder te werken onderweg. Bij restaurants onderweg of in de stad vraag ik vaak of ze een bepaalde hoeveelheid water even in de fles willen doen en opwarmen in de magnetron of ik doe al zelf koud water in de fles (bijv. bij de wc halen o.i.d.) en vraag of ze dat even opwarmen. Benzinepomp zonder magnetron: beetje heet water uit bijv. het koffieapparaat en de rest koud water. Justin is nu 6 maanden en ik doe dit al een paar maanden zo en hij heeft nooit ergens last van gehad. Je hebt ook van die kant-en-klare pakjes van Nutrilon die hoef je alleen maar op te warmen. Wel even heel goed schudden daarna. De meeste warenhuizen (V&D etc.) en dierentuinen hebben bij de eetgelegenheid een magnetron staan waar je gewoon water/melk op kan warmen. Vaak net voorbij de kassa.
Ik hoop dat je iets hebt aan mijn ervaringen. Veel vakantieplezier!

Groetjes Patricia
 
Heb al twee keer voor verrasingen gestaan bij Hema en V&D dat ze geen magnetron hadden! Wij hebben toen bij prenatal zón soort isolatiekoker gekocht (3,95)! Ik maak dan het flesje iets warmer dan normaal en dan blijft hij een paar uur warm en als ik hem dan nodig heb dan is hij precies goed. Zo heb je altijd 1 flesje warm water op voorhand even de poeder erbij en klaar ben je...

Met de moedermelk vroeg ik altijd een kan met heet water en zette ik daar het flesje in!

Groetjes Corine
 
Terug
Bovenaan