Flesje thee

Hallo,
Wat geven jullie je kindjes allemaal te drinken? Mijn zoon van 7 maanden krijgt 3 x 200 cc flesvoeding (waarvan 1 papfles) en verder een flinke fruit- en groentehap. Soms een beetje rijst en 's middags soms een liga. Alleen, ik denk eigenlijk dat hij tussen de fles van 12.30 en die van 19.15 uur ook nog wel iets extra's zou moeten drinken, maar wat? Hij is erg allergisch en reageert in elk geval negatief op diksap. Op het CB werd een flesje thee aangeraden. Maar hij is helemaal niet dol op thee! Hij sabbelt dan gewoon wat aan de fles, maar drinkt niet echt.
Zijn er moeders die hun kindjes thee geven? En zo ja, doe je er dan suiker in? Zou dat helpen, zodat hij 't toch wil drinken? Ik weet nl. niet wat ik hem anders kan geven. Ik heb ook niet zoveel lef om vanalles te proberen, want ik moet met hem juist heel voorzichtig zijn met nieuwe dingen....
Wie heeft een tip?
Alvast bedankt!
 
Hoi,

Ik geef mijn zoontje (9 maanden) af en toe gekoelde thee: eal gray en kamille. Hij drinkt niet gelijk de fles leeg maar neemt wel een paar slokjes. De 1e keren vond hij het niets maar na ongeveer 5x proberen ging er toch wel wat in. Ik doe er trouwens geen suiker in. Bij ons was het gewoon wennen aan de smaak. Verder kan je misschien dikaps proberen van de biowinkel. Misschien kan ie daar wel tegen (ik heb de perensap en dat werkt redelijk goed). En misschien werkt roosvicee wel. Mijn zoontje moest daar ook aan wennen maar vindt het lekkerder dan diksap. Het is natuurlijk zoeter. En natuurlijk water al moet ik zeggen dat dat bij ons niet zo goed werkt. Maar ik ben altijd al blij als hij een paar slokken op heeft. Dan heeft ie toch weer wat vocht naar binnen.
Ik hoop dat je hier wat mee kan. Succes ermee!

groetjes
Esther
 
Ik zou ook gewoon water geven. Als hij het niet uit de fles drinkt, kun je ook proberen of hij het uit een tuitbeker of gewone beker wil drinken (wel een doekje eronder houden ;-)).

Groetjes,
Pauline
 
Bedankt voor jullie reacties.
Gewoon water werkt in elk geval niet, dat had ik al vaker geprobeerd. Ook uit een (tuit)beker geef ik wel eens thee, maar dat maakt bij hem weinig verschil.
Ik ga denk ik eens even bij een reformzaak kijken of ze daar een soort diksap hebben.
 
Misschien vindt hij koud water wel niet lekker, als hij gewend is aan verwarmde flesjes? Je kan proberen het water een beetje te verwarmen (geen lauw water uit de kraan, daar kunnen bacteriën in zitten). En als hij het niet hoeft, dan zal hij het wel niet nodig hebben, toch? Zolang hij genoeg plast en lekker in zijn vel zit, zou ik me geen zorgen maken hoor!

Groetjes,
Pauline
 
Hoi,
Ik koop dus ook mijn diksap bij de reformwinkel en het smaakt best zuur. Het was heel erg wennen voor mijn zoontje maar nu gaat het wel goed. Succes!

groetjes
Esther
 
Je kunt het beste gewoon water geven.En dan inderdaad afgekoeld nog lauw gekookt water.Vaak word er gezegd dat er al dingen geprobeerd zijn maar hoe vaak? 1 Keer?Je moet gewoon doorzetten.Ik geef mijn dochtertje van bijna 6 mnd.nu een paar weken tussendoor water ook omdat ze de fles niet echt wil en ze moet toch dat vocht hebben.Sinds een paar dagen geef ik haar een tuitbeker en dat wilde ze ook niet maar gewoon doorzetten dan wennen ze er vanzelf aan.Nieuwe dingen zijn voor die kleintjes altijd vreemd dus niet stoppen na 1 of 2 keer!
 
Terug
Bovenaan