flesje van 125ml

Hallo allemaal,

Mijn oudste zoon(bijna 2)  dronk met 3 maanden al een fles van 180 cc leeg en kreeg hij groente hapjes (hij is 4 weken te vroeg geboren).
Nu mijn jongste zoon (11 weken) drinkt om de 3 a 4 uur een flesje van 125 ml en soms nog niet eens leeg sávonds krijgt hij een 150 ml flesje en soms drinkt hij deze wel leeg maar op de dag hoef ik het hem echt niet aan te bieden want hij laat dan meer dan de helft staan (hij heeft het zelfs bij een 125 ml flesje).
Hij is op tijd geboren, maar ik vind het maar vreemd, wat ik hem ook aan voeding aanbied meestal laat hij ruim 40 cc staan van een 125 ml fles en van de 150 ml fles soms wel 100 cc.
Ik doe er nu wel wat nutriton bij om het wat dikker te maken zodat hij toch wel voorzien is en dat hij niet hongerig is.
Wie heeft er ook ervaring mee, want ik denk dat hij nog lang niet toe is aan een groente hapje.

Groetjes Kim
 
Hoi,

Mijn zoontje is 10 weken. Hij krijgt 5 voedingen van 165 ml. 's Nachts slaapt hij door. Hij krijgt dit ook niet op en er blijft vaak heel veel over. Ik denk dat hij 125 ml per keer opdrinkt ( soms ook niet ) maar ik bied hem wel meer aan want soms heeft hij wel meer honger en dan kan hij lekker doordrinken. Ik maakte me ook best wel ongerust omdat hij zo weinig eet, maar elk kind is anders. Verder hoeft het geen stevige baby te zijn en als hij genoeg heeft dan is het toch goed? Als hij maar groeit en de norm kun je in het groeiboekje van het CB zien.
Ik zou me niet druk maken want je krijgt het toch niet naar binnen als ze niet willen!
Mocht hij tussendoor een keer trek hebben dan bied je bijv. even 60 ml aan.

Succes,

groetjes Anne
 
hallo Kim,

Ja dit klinkt heel bekend hier. Mijn dochter dronk ook altijd al niet zo geweldig. Toen ze 6 weken was dronk ze 90 cc iedere 3 uur. Toen ze 10 weken was werd dat 120 cc 6 keer op een dag(incl. nachtvoeding) en toen ze 15 weken was kreeg ze ineens nog maar 4 flessen van 150cc. Toen ze 5 maanden was wilde ze absoluut niet meer drinken en ben ik naar 3 flessen van 200cc gegaan. Waarvan een als bordje pap en een als papfles. Anders moet ze het gewoon niet. Dus kijk naar je kindje en kijk hoeveel hij nodig heeft. In het begin heb ik   me er erg druk om gemaakt, maar zolang ze aankwam vond ik het wel best. Succes ermee.

gr Linda

Ps. ze heeft nooit!!!!!! haar flessen helemaal leeggedronken.


 
Terug
Bovenaan