flesje van half 11 savonds

dag allemaal....

even een vraagje over het laatste flesje van 22.30u. Onze dochter is nu 14 weken...en ze drinkt 180cc, is bijna 5 kg, en slaapt door in de nacht, we moeten haar vaak wakker maken voor de fles van 22.30u. Ze drinkt dan ongeveer 110cc, en dan krijgen we er echt niet meer in! ze slaapt dan wel door tot de voeding van half 7. Ik heb het idee dat ze steeds wat minder gaat drinken van de 22.30fles, en dat die fles op deze manier dan vanzelf niet meer hoeft....denken jullie dat het zo werkt?

hoi,

Ik vroeg me eigenlijk precies hetzelfde af! Onze dochter is ook bijna 14 weken, en krijgt 5 flessen van 160 cc. Sinds een paar dagen drinkt ze haar laatste fles van 22.30 uur ook niet meer leeg, maar ongeveer 110/120cc. Verder slaapt ze dan toch gewoon tot ongeveer half 8!Ik denk dat ik toch eens ga proberen hoe lang zij het redt zonder die fles, en dat ik haar overdag bijvoorbeeld dan meer geef! Ik vind het soms zo rot om haar om 22,30 uur wakker te maken!

nou dat hebben wij al es geprobeerd...dus na de fles van half 7 laten komen wanneer ze wil...en toen kwam ze om 2u snachts...en om 5u weer.....dus om half 7 sochtends wilde zeniets drinken! toen toch maar weer wakker gemaakt, om half 11 en nu slaapt ze dus door tot half 7...

Hallo,

Onze dochter is bijna 20 wk en krijgt sinds een paar weken nog maar 4 flessen.

Inderdaad voor de fles van 23 uur moesten we haar uit een diepe slaap halen en dan dronk ze dez niet goed leeg.

De ochtend fles liet ze ook voor een deel staan.

Wij zijn toen (ja ze woog al wel 6,5kg omdat we het een tijdje
aangekeken hebben) overgestapt op 4 flessen en in de laatste fles een
klein schepje rijstebloem. Ik kan niet anders zeggen dan PERFECT. Ze
gaat rond 22 uur dan naar bed na de laatste fles en slaapt door tot
06.30 uur.

Nu wil ik gaan proberen voor een fruithapje..is ze ook aan toe denk ik.

Jammer hé dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit....zou af en toe toch makkelijk zijn.

Suc-7 Claudia en Maud-je

ben benieuwd hoe het gaat lukken, met het doorslapen van je kindje!
en reageren op je berichtje Claud....ik had het idee dat het flesje van half 11 savonds weg zou vallen op den duur en dat ze dan nog 4 flesjes krijgt bijv. half 7, half 11, half 3 en half 7????? of heb ik nou helemaal een verkeerd beeld?

Probeer de tijden langzaam aan te verleggen.. anders word de tijd tussen de laatste en de 1e te groot ineens...
dus de fles van 22.30 te vervroegen met stapjes naar bijvoorbeeld 20.30 elke keer een kwartiertje of een half uurtje te verschuiven.
Maar dat geld dan wel voor alle voedingen.

Succes!

Terug
Bovenaan