flesje vasthouden?!

hoi weet iemand hoe of waneer een baby zn flesje zelf kan vasthouden ??
quinten is nu 9 maanden en hij wil hem wel vast houden als hij klaar is met drinken ,
maar zelf drinken nee er mee schudden is veel leuker
ikheb flesjes met oortjes ,tuitbekers ,heb ze in de box gelegd zo dat hij aan ze kan wennen maar hij laat ze liggen en vind ze aleen leuk om mee teschudden als er drinken in zit
ik weet niet hoe oud ze zijn als ze het zelf gaan doen maar hier word het nog een knoeiboel  

groetjes nicole  

Hallo Nicole,

Mijn zoontje was ongeveer 9 maanden toen hij zelf het flesje vast leerde houden.

Ik gaf hem altijd de fles melk op de bank. Hij lag dan op een kussen zodat het hoofd hoger ligt dan de billen&benen. Ik heb eerst geprobeerd om zijn handjes om de fles te leggen (Difrax brede speen-fles). Soms wilde hij wel, soms ook niet. Op een gegeven moment probeerde ik de fles gewoon los te laten (met een knuffeltje tussen fles en zijn borst zodat hij zou blijven liggen) en opeens gingen zijn handjes naar de fles omdat hij hem niet wilde laten vallen. Sindsdien wilde hij steeds vaker de fles zelf vast houden.

Ik zou geen flesjes e.d. in de box laten liggen om mee te spelen; het is een drink-gerei en geen speelgoed. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Succes!

Groetjes Marieke

Hallo Nicole,

De dochter van mijn vriendin was geloof ik een maand of 4 toen zij zelf de fles zelf  vast hield.
Mijn zoontje is nu bijna 1 jaar en houdt nog steeds zijn flesje niet vast. Ja, als hij bij mij licht, dan wil hij het wel eens proberen, maar als ik de fles los laat, doet hij dat ook!
Hij  begint soms met het vast houden van de tuitbeker, maar houd hem dan wel recht op (zo dat  hij dus "lucht" drinkt) en dat werkt dus ook niet echt!
Gewoon veel geduld hebben en af en toe voor doen. misschien dat hij het dan ook een keer begrijpt?
Als hij heel erg dorst heeft leg ik hem wel eens in de box en dan geef ik de tuitbeker. In het begin zat hij er ook meer mee te spelen, maar dan pakte ik de beker weer af. en nu drinkt hij er wel eens uit, maar dan leg ik  hij wel op zijn rug. Als hij zich dan omdraait gaat de beker de box weer uit, want dan gaat hij er mee knoeien.

Groetjes Susan

Hoi Nicole,

Mijn zoontje Quinten (mooie naam he?!) is nu 13 maanden en hij houdt pas sinds een
paar dagen zijn melkfles vast. En ook alleen als hij er zin in heeft. Als wij het doen en
hij lekker tegen ons aan kan liggen vind hij het helemaal prima!!
Heb er ook niet zoveel moeite mee. Hij kan het nl wel. De ranjafles (kleiner) houdt
hij zelf vast sinds hij 10 maand is. Gewoon geprobeerd en dat ging prima. Hij krijgt
nu sinds kort het drinken en de middagmelk in een tuitbeker.
Het wil dus nogaleens wisselen. Zowel qua kind als qua situatie.
Geeft toch niets? Komt vanzelf wel. Ik zou persoonlijk ook geen fles oid in de box
leggen om mee te spelen. Dan went hij daaraan en blijft ermee spelen.
Geniet lekker van de knuffel-eetmomenten zolang het nog kan en hij nog wil.
Groetjes Melanie mmv Quinten (31-8-04)

Hallo,
Ik denk dat het heel wisselend is, Bram pakte met een maand of 4 zijn flesje zelf vast. Het enige wat ik toen had gedaan is dit stimulren door hem de fles in handen te geven(wel lekker op schoot natuurlijk) en hem verder niet echt te helpen. Hij had al heel snel door hoe hij de speen in zijn mondje moest doen.
Ik vond het wel makkelijk natuurlijk, maar hoe het komt dat het al zo vroeg ging...geen idee!!

Groeten Debby

Terug
Bovenaan