flesje verleggen

ik heb een vraag mijn kleine man is nu 7 weken oud en hij krijgt nu 7 tot 8 flessen op een dag met de inhoud van 120cc nu merk ik dat hij er steeds een langere tijd tussen laat zitten voor zijn nieuwe voeding.
Hij krijgt nu om de 3 uur zijn voedig soms komt hij een uurtje later, maar ook wel eens een half uurtje is het nu dan de bedoeling dat ik zijn flesje moet verhogen zodat er 1 of 2 flesvoeding van af kan en hoeveel moet ik dan op voeren, moet ik hier dan mee in de nacht beginnen want onze zoon slaapt helaas nog niet door.
Mijn zoon zit wel op voeding voor hongerige babies ik weet niet of dit belangrijk is voor het laten vallen van een fles.
alvast bedankt voor jullie reacties
 
Ik zou proberen om hem om de 4 uur te laten komen. Mijn zoontje is nu 4 weken en krijgt om de 4 uur 150cc...die 150cc is wel erg veel voor een kindje van zijn leeftijd en gewicht, schijnt....

Wat staat er op de verpakking van de voeding? Hangt ook af van zijn gewicht....
 
Ik zou proberen om je zoon naar wat minder voedingen te brengen,7 tot 8 flesvoedingen is erg veel op een dag.Probeer naar 6 voedingen te gaan dan kun je inderdaad om de 4 uur een voeding geven en hoef je je kindje niet wakker te maken voor een voeding.Als je wil weten of je kindje voldoende binnenkrijgt per dag dan is daar een rekensommetje voor je vermenigvuldigt het lichaamsgewicht met 150-180cc per kilo lichaamsgewicht per dag,bijv een kind van 5 kilo maal 150cc=750cc per dag dit is dan de minimale intake die ze nodig hebben hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes Ingrid.
 
ik zou inderdaad om de 4 uur een flesje geven met 150 cc.hier kun je gewoon meteen mee beginnen,wel overdag want hoe meer je baby overdag krijgt hoe minder ze s nachts nodig hebben,dus grotere kans op door slapen.
 
Ik heb het zelfde gehad, alleen raadden ze mij toen aan op het cb om wel wat meer in de fles te doen maar eerst toch nog even om de drie uur te blijven geven. De kans is groot dat de baby dan snachts doorslaapt. je kan dan om bijv. 7, 10, 13, 16, 19 en de laatste om 22 uur geven. Als de baby dan toch komt geef je een halve fles. En zo op de dag steeds een paar cc erbij doen, zodat het eraan went. Bij mij was dit perfect gelukt, ik hoop bij jou ook. Dan kan je na weer een maand of twee afzakken naar 5 flessen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan