Flesje vervangen door vast voedsel

Hoi allemaal,

Onze zoon wordt deze week 6 maanden. Sinds dat hij 4 maanden is zijn we begonnen met oefen hapjes en die dingen er direct in als zoete koek. Hij houdt van eten en eet dus ook heel goed. Vanaf 6 maanden begrijp ik dat je 1 flesje kunt afbouwen en kunt vervangen door vaste voeding. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik deze overgang maak. Van de een op andere dag 1 fles vervangen door vaste voeding? Welk flesje zijn jullie als 1e gaan vervangen en wat kreeg hij dan te eten en hoeveel? Ik ben bang dat hij alweer heel snel honger heeft als ik bijvoorbeeld zijn ochtend flesje vervang door 1 boterham...

Nu krijgt hij in de ochtend na zijn dutje een fruithap en in de middag een groentehap. Naast al zijn flesjes dus.

Tips?? Thanks!

Wij hadden eerst een fles vervangen door fruit van zodra ze hiervan genoeg at en later nog een tweede fles door groente. Ons dochtertje eet zowel van het fruit als van de groenten nu 200g en ze is net 6 maanden oud. En ze heeft zeker niet te snel weer honger.

Dat ging hier een beetje vanzelf. Toen ze genoeg fruit en groenten at, en daar ook wat eiwitten en koolhydraten bij kwam, kreeg ik vanzelf eindelijk 4 uur tussen de flessen. Toen ze nog 3 slaapjes deed was het ook makkelijker om 4 dagflessen van 7-19 ongeveer te voeden (ze dronk nog lang late avond en nacht). Rond 9 maanden ging ze naar 2 slaapjes en toen paste 3 flessen overdag beter bij het ritme. Ze dronk die 4e ook niet goed meer verspreid over alle flessen. En ze at toen al lunch. Daarna verviel de late avondfles eindelijk, dronk ze niet goed meer. En ontbijt erbij rond 10 mnd, betekende dat ze de lunch en 19 uur fles niet meer leegdronk. Dus die samengevoegd tot 1 fles. Met 1,5 dronk ze de kleine nachtvoeding eindelijk niet meer. En ochtend, late middag zijn nog steeds gewone melk momentjes. Ze is nu 2. 
Dus ik volgde gewoon mn meisje. Meer vaste voeding betekende altijd dat er ergens een fles slecht gedronken werd.

Terug
Bovenaan