flesje

Hoi allemaal.
Ik heb een zoontje van 5 weken en ik geef borstvoeding. Nu moet ik binnenkort een middag weg en past mijn man op. Afkolven van melk gaat erg lastig dus ik vroeg me af of hij hem dan gewoon eenmalig flesvoeding kan geven.
Alvast bedankt
Groetjes Patries
 
volgens mij kan dat wel, toen ik begon met afbouwen van de gekolfde bv ben ik eerst begonnen met 1 voeding minder per dag per week, en toen kreeg mijn dochter van nu 10 weken ook 1 fles per dag, maar kolfen moet toch lukken als je borstvoeding geeft? maar volgens mij kun je best een fles geven als je maar ongeveer weet hoeveel je dan zult moeten geven en dat ligt er volgens mij dan weer aan hoeveel je ongeveer gekolfd hebt ofzo
succes ermee hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt
 
Hoi Patries!

Ik denk wel dat het kan, zou niet weten waarom niet. Tip: kijk op het pak flesvoeding hoeveel een kindje van zijn gewicht moet hebben. Ik heb friso 1 en daar staat het in ieder geval op het pak. Tip 2: laat je man opletten dat je zoontje niet te snel drinkt (dan vliegt alle melk er zo weer uit nl.) want aan de borst moeten ze veel meer moeite doen om er iets uit te krijgen dan bij de fles. Rustig aan dus.

Suc6!

Groetjes Patricia
mv Justin 5,5 week en sinds 1,5 week flesvoeding
 
Hoi Patries!
Ik geef mijn dochter nu 5 mnd. borstvoeding en heb mij aardig ingelezen over dit onderwerp. Ik denk juist dat je het beter niet kunt doen. Als je zomaar een voeding overslaat kan je borstvoeding teruglopen en ok de smaak van kunstvoeding is anders met het risico dat hij je borst gaat weigeren. Ik weet niet hoe lang je borstvoeding wil blijven geven, maar het is wel handig om je voeding op peil te houden. Voor een keertje zal het misschien niet zo heel erg zijn, maar doe het zeker niet iedere keer dat je weg moet. Als het kolven niet zo lekker loopt kun je ook gaan sparen. Het neemt wel even wat tijd in beslag, maar je zou bijv. s'ochtends na de voeding het resterende gedeelte eruit kunnen kolven. Vaak zit er dan nog een boel in. Dit zet je dan in de ijskast en dan kolf je vervolgens die dag nog een keer anderhalf uur na een voeding. (Op die manier stimuleer je je borsten ook nog eens om meer melk aan te maken en zal het kolven de volgende keer makkelijker gaan. Veel tussen de voedingen door kolven dus)Al die beetjes zet je dan in de koelkast en als alles goed afgekoeld is schenk je alles bij elkaar en heb je vaak wel een voeding bij elkaar. Let er wel op dat moedermelk beter niet langer dan 3 a 4 dagen in de koelkast mag blijven staan. Vries het daarna in. Heel veel succes, ik ben benieuwd of het gaat lukken. Gr. Marieke.
 
Hoi Patries,

Ik geef mijn zoontje ook bv en heb vaak 's avonds niet genoeg. Dan krijgt hij wel eens een fles als aanvulling. Van het cb bureau kreeg ik als tip om nan 1 te geven. Dat lijkt het meest op bv.

groetjes Anita
 
Als je zoontje alleen nog maar uit de borst heeft gedronken is er ook nog een kans dat hij helemaal niet uit een fles wil drinken. Dus toch ook in ieder geval ook van te voren oefenen met uit een fles drinken.
 
Hallo,
Als je een flesje met kunstvoeding wil geven, kun je dit het beste eerst een keer uitproberen wanneer je in de buurt bent. Als je zoontje dit niet wil, kun je hem in elk geval de borst geven. Lukt het wel, dan kolf je deze voeding af en bewaar je voor als je een keer weg bent.
 
Over kolven:
als het kolven niet wil lukken en je wilt dit toch graag (vaker) doen, dan kun je bij je huisarts vragen om een oxytocine-spray (Syntocinon heeft het geloof ik). Door hiermee je neus te sprayen krijg je een toeschietreflex en gaat het kolven veel makkelijker.
Misschien een bruikbare tip?
Succes, Jesse
 
Terug
Bovenaan