Hoi Patries!
Ik geef mijn dochter nu 5 mnd. borstvoeding en heb mij aardig ingelezen over dit onderwerp. Ik denk juist dat je het beter niet kunt doen. Als je zomaar een voeding overslaat kan je borstvoeding teruglopen en ok de smaak van kunstvoeding is anders met het risico dat hij je borst gaat weigeren. Ik weet niet hoe lang je borstvoeding wil blijven geven, maar het is wel handig om je voeding op peil te houden. Voor een keertje zal het misschien niet zo heel erg zijn, maar doe het zeker niet iedere keer dat je weg moet. Als het kolven niet zo lekker loopt kun je ook gaan sparen. Het neemt wel even wat tijd in beslag, maar je zou bijv. s'ochtends na de voeding het resterende gedeelte eruit kunnen kolven. Vaak zit er dan nog een boel in. Dit zet je dan in de ijskast en dan kolf je vervolgens die dag nog een keer anderhalf uur na een voeding. (Op die manier stimuleer je je borsten ook nog eens om meer melk aan te maken en zal het kolven de volgende keer makkelijker gaan. Veel tussen de voedingen door kolven dus)Al die beetjes zet je dan in de koelkast en als alles goed afgekoeld is schenk je alles bij elkaar en heb je vaak wel een voeding bij elkaar. Let er wel op dat moedermelk beter niet langer dan 3 a 4 dagen in de koelkast mag blijven staan. Vries het daarna in. Heel veel succes, ik ben benieuwd of het gaat lukken. Gr. Marieke.