Flesje

Hallo moeders,
Mijn dochter van 7 weken wil absoluut niet uit een flesje drinken. Ik moet binnenkort weer aan het werk en ik zie het niet zitten om haar bij de oppas te laten die haar dan moet voeden met een theelepeltje. Hebben jullie misschien suggesties om haar uit een flesje te laten drinken? Alvast bedankt!
 
Hoi Alexandra,

Mijn dochter vertikte het ook om uit een flesje te drinken. Wat ik deed was voor iedere voeding eerst 30cc in een flesje opwarmen en dat aanbieden. Als ze erg overstuur was kreeg ze de borst. Ook al had ze niet gedronken. Maar de volgende voeding weer een beetje uit de fles geprobeerd en na op dag 2 dronk ze een paar slokjes en op dag 3 30cc.

Ze kreeg wel altijd de borst nog na de fles.
Ik heb het wel steeds aangeboden ook toen ze het doorhad. Dat er echt bv uit de fles kwam.
Om de paar dagen ff een flesje geven anders kan je weer opnieuw beginnen.

En als het echt niet gaat kan je misschien tussen door zelf voeden ipv kolven krijg je hier ook tijd voor.

groetjes en succes
 
Mijn zoontje van nu bijna 11 maanden wilde bij mij ook nooit uit de fles drinken. Ik gaf zelf BV...wat ik ook probeerde met die fles. Maar bij mijn man wilde hij wel. En bij de KDV ook...maar hij bleef het bij mij vertikken. Misschien wil jouw dochtertje wel bij de oppas drinken? Dat zou kunnen. Ik heb er niets voor hoeven doen maar de KDV ging het perfect. En ondertussen bij mij ook...
Heel veel succes!
 
Hoi, het is inderdaad erg vervelend als je dochter niet uit een flesje wilt drinken. Het komt inderdaad vaak voor dat het kindje niet bij haar moeder uit de fles wilt drinken omdat zij het met jou borstvoeding associeert. Laat inderdaad het eens iemand anders proberen, partner, opa-oma... Het wil dan ook weleens helpen als je daar zelf dan niet bij bent! Heel veel succes en het gaat vast goed komen... o ja heb je al een Avent fles geprobeerd?
 
hoi hoi, ook ik had een kindje dat niet uit de fles wilde drinken, maar sinds twee dagen is dat eindelijk over. maar dat komt omdat ik nu gestopt ben met de borstvoeding (ze is bijna 5 en een halve maand) ik heb ook heel veel dingen geprobeerd, mijn vriend laten geven, maar ook dat wilde ze niet. alle verschillende spenen uitgeprobeerd die er te koop zijn, maar ook dat ging niet. Het enige wat uiteindelijk nog een beetje hielp was het gat in de speen groter maken. de fles ging haar gewoon te langzaam, ze moest er teveel moeite voor doen. Uit de borst komt ook veel te gelijk. het was bij mij dus verder alleen een kwestie van uitproberen hoe groot het gat dan ongeveer moet zijn. niet te groot en niet te klein. Hoop dat je er wat aan hebt. En verder is het vooral volhouden!! Had je al geprobeerd fles te laten geven en dan zelf de kamer uit gaan? Als ze weten dat je er bent weten ze hoe klein ze ook zijn dat er tochwat anders te krijgen is.
 
Terug
Bovenaan