flesje

Al een tijdje is mijn man bezig met het geven van flesjes afgekolfde melk aan ons dochtertje van inmiddels 2 1/2 maand. Dit omdat ik net weer parttime ben gaan werken. De eerste twee keer dronk ze prima uit een flesje dus wij dachten; hartstikke goed, geen probleem ! Maar nu ik werk maakt ze er iedere keer een heus drama van. Als het duidelijk is dat ze honger heeft, wil ze de speen niet pakken en werkt hem anders met haar tong weer naar buiten, waarna ze het op een vreselijk krijsen zet. Ze maakt zichzelf overstuur en pas na een hele tijd gaat ze dan toch drinken omdat ik er gewoon niet ben om haar de borst te geven. Ergens denk ik dat het toch een kwestie van wennen is, maar jullie begrijpen dat ik zo niet echt lekker op mijn werk zit. Heeft iemand misschien ervaring met hetzelfde of tips ? We hebben al een andere speen geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
 
Hoi

Het klinkt me bekend....Mijn zoontje dronk een poosje prima uit de fles (was een kromme difrax-fles) en ineens hadden we ook die taferelen, dat ie niet wilde drinken. Wij zijn overgeschakeld op een fles van dr Brown. Zijn geen goedkope flessen, maar hij drinkt er geweldig uit.

Veel succes in ieder geval!!
 
Hoi,

Misschien is het een idee om de fles iets eerder te geven dan wanneer ze honger heeft.
Soms wil dat wel eens helpen omdat ze dan wat meer tijd heeft en het rustig aan kan proberen.

Succes
 
Probeer eens een flink aantal dagen achetr elkaar je man de fles te laten geven: zorg desnoods dat je buiten de deur bent (want dit is niet leuk vor jou, zeker niet omdat je weet dat jij hebt wat ze wil). Op die manier kan ze versneld wennen.
Er zijn best succesverhalen hoor van kindjes die eerst niet wilden, maar later toch aan de fles wenden: mijn dochtertje daarentegen bleef het verdommen totdat ik een keer een paar dagen weg moest (veel gekolfde melk gespaard) toen ze 8 maanden was.
Als ik geweten had wat die dagen voor een verbetering teweeg brachten, had ik dat veel eerder gedaan.
Veel succes.
Groetjes,
michelle.
 
Terug
Bovenaan