flesje

Mijn dochter Sanne is 8 weken oud. Ze weegt bijna 4 kilo en ze drinkt bijna een flesje van 120 ml leeg. Maar ze zit op 6 voedingen i.p.v. 5 voedingen. Ze wordt wakker na 3,5 uur slapen en dan probeer ik het meestal te rekken met een half uurtje. Wat kan ik doen om te zorgen dat ze naar 5 voedingen gaat?
 
Waarom wil je dat ze naar 5 voedingen gaat?

Ik heb altijd gevoed op verzoek en hier kwam er vanzelf meer tijd tussen de voedingen. Met 8 weken zat er hier volgens mij 3 uur tussen de voedingen behalve 's nacht, dan zat er wat meer tijd tussen.

Ik vind 5 voedingen voor een kindje van pas 8 weken ook erg weinig hoor.
 
het veranderd vanzelf een keer.
of je maakt de flesjes iets groter naarmate de tijd,bijv.150cc en dan laat ze er misschien wel wat meer tijd tussen zitten.
als ze wakker is heeft ze ook echt honger of is ze gewoon wakker?
ze kan ook alleen zuigbehoefte hebben,speen pink of duimpje.
volgensmij zat ik ook nog op 6 of zelfs 7 voedingen met 8 weken. die van 'snachts dan meegerekend!
 
Mijn ervaring is dat kinderen hun eigen behoefte bepalen. Als ze er aan toe zijn, dan gaan ze vanzelf over naar 5 voedingen.

Onze Isa is 6 weken en mag ook 5 voedingen. Dat mag al als ze 3.5kg wegen. Toch heeft ze er soms nog 7 nodig (meestal zit ze op 6). Je kunt een kindje wel dwingen naar 5 voedingen, dan zul je haar gewoon moeten laten liggen en laten huilen, maar een andere oplossing zou ik niet weten.

Laatst hoorde ik een verhaal van iemand, die vond het na 6 weken wel genoeg met de nachtvoeding en lieten hun kindje dan 's nachts gewoon huilen. Ik ben daar niet zo van.
 
Hallo,
Lotte is 10 weken en zit vanaf dat ze ongeveer 6 weken is op 5 voedingen. Ze heeft dit zelf aangegeven... Ze ging per fles meer drinken en liet er dus ook meer tijd tussen zitten dus op een gegeven moment zat ze op 5 flessen.
Ze krijgt nu 180+6scheppen.... de ene keer drinkt ze de fles leeg tot de laatste druppel en de andere keer lat ze 20cc staan. Ze weegt 5 kilo
Groetjes sabine
 
Hoi,

Bram krijgt sinds hij 5 weken is 5 voedingen op een dag.
Na 1 week zaten we op 7 voedingen, omdat Bram al meteen een goede slaper was 's nachts niet wakker werd voor zijn flesje dus waarom zouden wij hem dan wakker maken.
De eerste week hebben we het wel gedaan omdat Bram erg afgevallen was en gewoon echt moest groeien.
Op een gegeven moment had Bram na 3 uur nog niet genoeg honger en dronk maar weinig en als we Bram wakker wilde maken voor zijn laatste fles (12.00) lukte dat met geen mogelijkheid met als gevolg dat hij gewoon te weinig dronk op een dag.
Toen heb ik geprobeerd om 4 uur tussen de voedingen te laten en dat werkte, want toen dronk hij meteen meer.
Soms was het wel lastig, want dan kreeg hij na 3 uur toch al wel wat honger, maar dan probeerde ik het nog even te rekken met een speentje of knuffelen op schoot.
Nu is hij eraan gewend en komt om de 4 uur voor zijn flesje.
Soms nog wel iets eerder of iets later en dan krijgt hij dat ook gewoon nu hij aan meer drinken per keer gewend is.

Bram krijgt dus om 23.00 zijn laatste fles weer en daarna weer tussen 7.00 en 8.00 net wanneer hij zelf wakker wordt.

Gewoon kijken naar je kindje dus...
Niet elk kindje is hetzelfde het ene kindje wil vaker kleine beetjes drinken en de andere grotere flessen met meer tijd ertussen.
 
Terug
Bovenaan