flesjes in vaatwasser?

Mijn zoontje van 2,5 week krijgt flesvoeding en tot nu toe was ik deze met de hand af en doe ze daarna in de sterilisator. Maar ik vraag me af of je de flesjes bij zo'n jonge baby ook in de vaatwasser mag doen. Ik weet dat ik bij mijn oudste pas na een paar weken de flessen in de vaatwasser ben gaan doen, maar ik weet niet of het kwaad kan als ik de flessen nu al in de vaatwasser doe. Wie weet dit?

Ik heb het wel gedaan maar daarna even goed nog uitgekookt.
Vanaf 12 weken hoef je ze niet meer steeds uit te koken.
Nu gaan ze dus elke dag in de vaatwasser en de spenen kook ik 1 keer per week allemaal uit.
Groetjes

hoi, ik heb te horen gekregen dat ik pas na 3maanden de flessen in de vaatwasser mag doen en de spenen ervan elke dag uitkoken me kleine meid is nu 9weken oud en doe nog steeds alles uitkoken elke dag

Ook ik kreeg te horen, de eerste 3 maanden zelf uitkoken. Je weet maar nooit of er een restje achter blijft in de vaatwasser. Het zekere voor het onzekere. En 3 maanden lijken lang maar vliegen voorbij.

Ik bedoelde ook niet de vaatwasser in plaats van het uitkoken, maar schoonmaken in de vaatwasser en daarna in de sterilisator. Nu maak ik de flessen elke dag met de hand schoon voordat ze de sterilisator ingaan en ik vroeg me af of dat ook in de vaatwasser mag.

Terug
Bovenaan