flesjes schoonmaken. hoe doe je dat?

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik vroeg me af hoe jullie de flesjes van jullie baby schoonmaken. wat is jullie volgorde van reinigen?</p><p>wel of niet in de vaatwasser?</p><p>ik heb net namelijk afgekolft en ineens ruikt en smaakt de melk naar zeepsop ( ik heb alles in de vaatwasser gedaan...)</p><p>Ik hoor het allemaal graag! </p><p> </p><p>liefss </p>
 
Hi Dootje!
Ik spoel na de voeding de fles met heet water. Daarna een paar druppels dreft erin en met de flessenborstel de fles schoonmaken. Goed uitspoelen. Klaar! Een paar keer in de week kook ik de flesjes en spenen uit. 
Groetjes 
 
Ik spoel na gebruik de flessen af met heet water. Einde van de dag gaan ze in de vaatwasser. Toen ze nog heel klein was kookte ik ze nog regelmatig uit. Nu is dat eens in de zoveel tijd
 
Ik ook, behalve uitkoken, dat doe ik nooit (behalve bij eerste gebruik en newborn). Hoorde dat t achterhaald was.. Vaatwasser lijkt t iig niet zo goed te doen als dreft en flessenborstel. 
 
Ik spoel ze na het drinken gelijk af en zet ze even weg. 
En dan savonds doe ik ze even allemaal met een afwas sopje en borstel.
3x per week kook ik ze na het afwassen ook even uit!
 
 
Ik spoel ze na elke voeding goed om en zet ze dan in de koelkast. Gebruik een flesje 1 dag en daarna gaat-ie in de vaatwasser. Ik spoel ze daarna ook nog even om en laat ze drogen aan de lucht. 
De eerste 3 maanden waste ik de flessen in een sopje met dreft en kookte de flessen uit. 
 
Terug
Bovenaan