flesjes schoonmaken

Hoi,

Nu ik de bv aan het afbouwen ben vraag ik me af hoe ik het beste de flesjes schoon kan maken.

Ik weet dat ik ze af en toe (+/- 1 x per dag) uit moet koken. Maar hoe doe ik dat tussendoor?

Schoonmaken met afwasmiddel? Of in de vaatwasser.

Heb het idee dat er een heel dun vettig flimlaagje op de speen achterblijft als ze in de vaatwasser zijn geweest.

Hoe doen jullie dat?

ps. ik heb nu twee flesjes en geef 3x per dag KV dus moet tussendoor wel een flesje schoonmaken.

Ik geef flesvoeding. De fles haal ik 1 keer per dag uit elkaar, was ik het af met afwasmiddel (daarna goed afspoelen)  en dan kook ik die uit. Samen met het fopspeentje van Tyche. Verder maak ik het niet echt schoon. Na elke voeding spoel ik de fles om met koud water en dan de koelkast in.

Groetjes Kirsten

Hoi
Het advies is om na elke voeding de fles goed schoon te maken met heet water en afwasmiddel, met een flessenragger. Daarna goed uitspoelen met heet water.
Daarna zet je ze op zijn kop in de koelkast zodat restjes water e.d eruit lekken.
Ik doe het ook zo en 's morgens kook ik ze uit, flessen 6 minuten en daarna de spenen nog een minuut mee (in magnetron steralisator)

groetjes Pascal

geef flesvoeding, en ik doe ze iedere avond in de sterelisator id magnetron (ook fiepjes).
ik maak voeding voor 24 uur, zet deze in die flesjes id koelkast.
als flesje leeg maak ik het schoon met water en de flessenborstel.

volgens mij hoeft dit maar de eerste 3 maanden.
stereliseren dan iedere dag.

hoi hoi

ik geef ook flesvoeding en kook ze elke dag 1x uit...

alles gaat dan mee met de magnetronsterilisator..

tevens spoel ik ze na gebruik altijd ok met heet water en zet ze dan op het aanrecht neer..

nu lees ik dat sommigen de spenen maar 1 minuut mee laten koken en dat jullie de flesjes na gebruik in de koelkast zetten????

waarom moet dat..

wie kan me dat uitleggen

liefs tobi

Tobi, spenen mogen maar 1 minuut meekoken omdat ze anders kunnen uitdrogen volgens mij. En de flesjes zet je droog in de koelkast. Dat heeft volgens mij weer met bacterien te maken.

Liefs Maria

Iedereen zegt ook steeds wat anders als je het vraagt aan de kenners (kraamverzorgster, cb), maar ik doe het zo:

Elke dag uitkoken in de sterrilisator (ook de spenen doe ik trouwens 5 minuten) in de
magnetron (werd afgeraden door het cb, maar waarom verkopen ze die dingen dan??????). Na elke fles even goed afspoelen en alke dag ook even met de flessenreiniger. De flessen bewaar ik gewoon op het aanrecht, op de Nutrilon- site wordt aangeraden om ze droog te bewaren en niet in de ijskast. Ach volgens mij begrijpt iedereen ook wel dat je die flesjes gewoon goed schoon moet maken en hoe je dat verder doet......

Terug
Bovenaan