Flesjes/speentjes uitkoken

hi,

naima is nu 6 maanden en mijn oudste is 2 jr en 7 mnd en ik steriliseer in de magnetron de flessen en spenen dagelijks. ik weet dat het niet nodig is, maar ja je weet nooit...

liefs van SOPHIE
mama van quinty 04-10-2004 en naima 24-11-2006, 32wkn, 1530 gram was 19/1 uitgerekend

Senne is ook 3 mnd en ik steriliseer de flessen en speentjes ook nog elke dag. Eigenlijk omdat ik niet weet wanneer dat niet meer hoeft..

Geen idee dus!

Groetjes,
Dionne

Haihai

Ik ook nog dagelijks, hoor! Net als jullie weet ik niet precies vanaf wanneer het niet meer hoeft. Ik las net op babyinfo dat als je de fles meteen uitwast met heet water, je maar 1x per 2-3 dagen hoeft te steriliseren. En volgens mij heb ik ooit gelezen dat je vanaf 6 maanden maar 1x per week hoefde. Of was dat nou 3mnd en vanaf 6 mnd niet meer...
In ieder geval voorlopig nog dagelijks!

Groetjes
Rosanne

Ik doe het ook dagelijks. Heel soms schiet het er bij in en vergeet ik het gewoon en dan gebeurd het een dagje niet. Maar normaal elke dag. Kleine moeite en wel zo hygienisch.
Groetjes Veerle

Hoi mama's,

Onze kraamverzorgster wist ons te vertellen dat het tegenwoordig niet meer hoeft, uitkoken.
Dus bij ons is er vanaf dag 1 helemaal niets uitgekookt!
Gewoon goed schoon omspoelen en 1x per dag schoonmaken met afwasmiddel of in de vaatwasser is genoeg.
(Ik doe het na iedere voeding met afwasmiddel).

Gr Patries

Kyara is nu 2,5 maand, en ik vroeg het me ook af. Op het cb zeiden ze me toen dat ik tot 4 maanden elke dag moest doen, daarna 2x per week...

Groetjes,
Nymue

Terug
Bovenaan