flesjes steriliseren?

Mijn dochter is bijna 7 mnd. Moet ik haar flessen nog steriliseren? En hoe is het met water? Moet ik het koken of misschien is mineraalwater beter, zo ja, ook gekookt?
Groetjes,
Asia mv Emmie (13-02-2004)
 
Hallo,

Ik geef mijn dochter (17-02) gewoon kraanwater, dus ik kook het niet. Kijk wel eerst even hoe ze op gewoon kraanwater reageert. Bij Lotte heeft het wel eventjes geduurt voordat ze het kon verdragen. Toen kochte ik eerst SPA water en daarna langzaam gemengd met kraanwater. Nu verdraagt ze het prima.
Ik kook de flessen en spenen niet uit, maar ze gaan elke avond in de vaatwasser die draait op 75 graden.
Als je geen vaatwasser hebt zou ik de spenen om de dag uitkoken en de flessen 1 keer in de week.

Hopelijk heb je hier wat aan, groetjes van Mieke
 
Als je de melk voor meerdere flessen tegelijk klaarmaakt kun je het water beter koken ivm eventuele bacterievorming. Maar als je de melk per fles klaarmaakt kun je ook gewoon kraanwater gebruiken.
 
Hallo Asia,

Voor Jeroen (17 april) gebruik ik van begin af aan gewoon koud water uit de kraan en warm dat op in de magnetron. Ik maak de fles per keer klaar, als je flessen voor de hele dag tegelijk maakt dan moet je het water eerst koken.

En steriliseren doe ik nog maar 1 keer in de week. Volgens mij kunnen ze daar nu wel tegen. Hij stopt ook al zijn speelgoed in zijn mond en dat kook ik echt niet elke dag uit!
En als je kindje 7 maanden is zou ik helemaal niet meer uitkoken (ik ga er met Jeroen's flessen binnenkort ook mee stoppen). Gewoon goed afwassen en omspoelen.

Groetjes,
Brigitte
 
Hallo Anoniem....

Je mag geen voeding meer klaarmaken voor de hele dag. Ik werk op een kinderdagverblijf en de Keuringsdienst van Waren heeft aangegeven dat je geen melk voor de hele dag mag klaarmaken. Dit om een hogere kan op bacterievorm te voorkomen of verzuring van de melk.
Het hoeft namelijk maar een paar minuutjes te lang buiten de koelkast te hebben gestaan en de bacterien kunnen aan de slag.....
Dit is wat ik daar van weet.

Groetjes van Mieke
 
Ik gaf alleen maar aan dat als je er voor kiest om voor de hele dag klaar te maken dat je dan het water moet koken. Los van de vraag of het wenselijk is om voor de hele dag voeding klaar te maken. Laten we die discussie niet nog een keer gaan voeren, die discussie is al zo vaak gevoerd op dit forum.
 
Hallo,

Dit is niet als discussie bedoelt hoor. Ik zeg alleen maar wat de Keuringsdienst van Waren ons voorschrijft op het dagverblijf.
Zodat jullie weten wat er speelt op dit gebied.

Groetjes van MIeke





 
Terug
Bovenaan