flesjes steriliseren

A

Anoniem

Guest
Hallo Iedereen,

Ik heb een vraagje: Mijn dochtertje is nu bijna 4 maanden oud en krijgt flesvoeding. Hoe lang moet je de flessen na elke voeding steriliseren? Of hoeft dat maar 1 keer per dag. Tot nu toe heb ik het namelijk na elke fles gedaan.
En het water voor de fles, moet dat ook nog eerst gesteriliseerd worden of is het inmiddels voldoende om deze alleen handwarm te maken?
het is niet zo dat ik het erg vind om dit allemaal te blijven doen, ik vroeg het me gewoon af....

Groetjes Dorien

Ik heb ook niet zo heel lang de flessen uitgekookt. Volgend de kraamhulp hoefde het helemaal niet als je een vaatwasser hebt, maar daar moesten ze dan wel elke dag een keertje in. Ik deed dan voor mijn eigen gevoel om de paar dagen een uitkookritueeltje samen met de speentjes. Tot een week of 8 ofzo..
Vanaf een maand of zes had hij echt geen speentjes meer nodig dus dat was alweer een motivatie minder om de flessen uit te koken. Nu doe ik het nog héél af en toe, bijvoorbeeld na een fikse verkoudheid of zoals een paar maand terug toen mijn vriend de fles had uitgespoeld op het toilet van een cafeetje, dat water was geen drinkwater tja dat vond ik wel een beetje goor en dan kook ik nog wel even uit!

Ons motto;  weerstand bouw je niet op in een steriele omgeving!

Groetjes Saskia

P.S. Suuz79 heeft praktisch dezelfde topic aangemaakt hij staat helemaal onderin de pagina, kijk daar ook eens in, wie weet staat er nog meer wat interessant voor je is! Daar heb ik mijn tekst ook uit gekopieerdhaha

Hoi Dorien,
Ik heb zelf tot bijna 5 maanden elke avond de flesjes uitgekookt. elke keer een hele tijd mee bezig geweest. tja een boel flesjes voor een 2ling. toen kwam ik via een vriendin er achter dat dat eigenlijk alleen de 1e maand moet. daarna moet je kijken waar je je prettig bij voelt. ik was na elke voeding de flesjes om met een sopje, laat ze ff drogen, vul ze met water voor de volgende voeding (gewoon uit de kraan) en zet ze in de koelkast.

als het dan tijd is voor een flesje, warm ik het water op in de micro en doe de melk erbij. de meisjes zijn inmiddels 6 maanden en het gaat prima.
als de fles bv op de grond valt als we niet thuis zijn of zo dan kook ik  wel bij thuiskomst de speen goed uit gewoon samen met de sabbel speentjes.

Gr. Petra

Hoi Dorien,

ook ik heb de flesjes de eerste maanden dagelijks uitgekookt. Toen het me de neus en oren uitkwam, spoelde ik ze na een voeding om en zette ze met kokendheet water in de wasbak (met de speen in het water). En een paar keer per week in de vaatwasser.
Omdat wij dat makkelijk vinden, doen wij kokend water (gewoon uit de waterkoker) in een thermosfles. Zodra een voeding gemaakt moet worden: wat heet water uit de thermosfles in de zuigfles, beetje koud water erbij, melkpoeder erbij (hebben we al afgemeten in portiebakje), even mixen of schudden en klaar is Klara. Vooral ook makkelijk, als je onderweg bent.
Lars is net 1 geworden, dus we hoeven nog maar 1x per dag dit ritueel te doorlopen.
Denk ook aan je eigen energie. Laat de vaatwasser lekker het werk doen.

Groetjes, Marijon

hey

ik heb tot 6 maanden elke dag de flesjes en speentjes uitgekookt
na 6 maanden ben ik het 2 a 3 keer per week gaan doen en nu is nathalia inmiddels 9 maanden en kook ik ze 1 keer per week uit.
wel doe ik na elke voeding de flesjes heel goed omspoelen natuurlijk.
sinds ongeveer 2 maanden geef   ik ook geen kokend water meer, maar gewoon kraamwater en dan opwarmen in de magnetron.

en inderdaad, als ze op de grond zijn gevallen of wat dan ook, dan kook ik ze ook even uit.

groetjes, do

Terug
Bovenaan