flesjes uitkoken

hallo,

Vraagje;
hoe vaak koken jullie de flesjes nog uit? Joris is nu 19 weken en stopt alles wat hij tepakken krijg in zijn mond. Ik kook nu nog om de dag zijn flesjes uit maar het speelgoed wat hij in zijn mond stopt is ook niet uitgekookt!
Is het dus eigenlijk nog nodig? Of toch nog wel?
 
Hoi Bianca,

Ik kook ze niet meer uit hoor. Ik doe ze wel in de vaatwasser. Het schijnt dat je officieel de flessen nog 1 maal per week moet uitkoken. Dit gehoord van mijn zusje (kraamverzorgster).
Ps ben jij trouwens de bianca die met mij op zwangerschapsyoga heeft gezeten??

Gr helen
 
hoi helen,

Bedankt voor je reactie ik dacht inderdaad al dat om de dag wat overdreven zou zijn.
Nee ik heb niet op zwangerschapsgym gezeten dus ik ben het niet.

groetjes bianca
 
hoi Bianca,

Tot mijn dochtertje 3 maanden was kookte ik de fles dagelijks uit. Daarna ben ik dat gaan afbouwen, eerst om de dag, toen 2x per week en nu doe ik het nog 1x per week.
De fopspenen doe ik soms wat vaker, omdat die nog wel eens over de grond slingeren.

groetjes
Melanie
 
Ik vond het al zo slecht van mezelf dat ik de flesjes en spenen maar 1 a 2 keer per week uitkook. Dat doen jullie dus ook. Ik doe de spullen niet meer in de vaatwasser want als je rode saus of sterk gekruid spul hebt gegeten dan blijven de kleur en geur in het geheel zitten. Kan ik alsnog gaan uitkoken.
Groetjes!
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje is 6 maanden en ik kook zijn flesjes nog iedere dag uit. Het is misschien overdreven wat ik doe, maar het is een kleine moeite vind ik. Morgen ga ik naar het cb en dan zal ik  vragen of het nog nodig is.

Groetjes, mama van Amir
 
Ik doe het eigenlijk nooit meer, soms nog eens in de vaatwasser maar verder eigenlijk niet. Er is mij ook verteld dat je vanaf een bepaalde leeftijd (weet niet meer precies) niet meer zo schoon moet willen zijn, omdat de kinderen bacteriën moeten krijgen om zo meer weerstand op te bouwen.
Keesje
 
mijn oudste dochter dronk bv ( dus ik hoefde gen flesjes uit te koken ) maar had wel tutjes. ik heb die tutjes maar een paar keer uitgekookt en daarna vond ik het niet meer nodig. het is inderaad niet goed om te schoon te zijn en ze stopte toch vanalles in haar mond wat ik net uit kan koken bijvoorbeeld mjn tepels. ik denk dat ik   niks meer uitkookte toen ze 2 weken was.
 
Terug
Bovenaan