Flesjes van te voren maken en opwarmen is dit schadelijk?

Hi,

Wij maken al een hele tijd 'savonds voor dat we naar bed gaan 3 flesjes, gekookt water en melkpoeder, af laten koelen en dan in de koelkast.

de volgende dag warm ik ze dan op in de magnetron  wanneer ik ze nodig heb.
Maar vroeg me af, is dit wel goed?

Gaan erg geen vitamientjes verloren zo?

Nens

ofdat het echt schadelijk is weet ik niet. Wel staat er op de verpakking dat je eenmaal bereidde voeding niet meer opnieuw mag opwarmen.
Dus als je het poeder erbij doet als het water nog warm is...............
Geen idee.
Wat ik doe is ik kook 's ochtends water voor de hele dag (mag 24 uur blijven staan)
En ik doe de voedingen vast afgemeten in een voedingstonnetje. Dit omdat ze er nutriton doorheen krijgt. Als je dat apart van elkaar in de fles   doe krijg je klontjes. In de bakje even schudden en dan is het goed.
Dus ik zet iedere ochtend voldoende voeding zo vast klaar.
Als het dan tijd is voor de fles is het water opwarmen voedingsbakje leegschudden flesje schudden klaar.
Misschien voor jou ook makkelijk en dan weet je zeker dat het goed is.

hoi

Bij de 1e deed ik altijd voeding voor 24 uur maken,wilde ik nu ook weer doen mag offcieel niet maar twee jaar gelden nog wel dus.en ik deed hem ook weleens tussendoor opwarmen in haar fles als ze effe genoeg had.nu moet ik per fles maken omdat er jhbpm inzit anders lost ie niet goed op .jammer anders had ik gewoon weer voor 24 uur gemaakt hoor.gr wendy

hoi hoi,

niet druk maken in het ziekenhuis doen ze niet anders

daar worden flessen voor 24 uur klaargemaakt en

tussendoor als de baby niet snel/goed drinkt ook nog eens een keer opneiuw verwarmt

dus het zal allemaal wel meevallen

groetjes moekje

Op je vraag heb ik helaas geen antwoord, maar misschien ben je toch een beetje geholpen met mijn ideetjes.

Mijn moeder bewaarde het gekookte water in een limonade schenkkan, zodat ze altijd gekookt water op voorraad had, dit deed ze overdag gewoon in de magnetron en daarna poeder erbij.

Wij hebben voor mijn dochter gewoon kraanwater gebruikt, ipv gekookt water. Mijn dochter 1 net een jaar geworden en de kraamhulp zei tegen ons dat er sinds kort kraanwater gebruikt mag worden omdat uit onderzoek is gebleken dat er bij koken veel mineralen verloren gaan.

Succes en anders even het cb bellen voor info, daar zijn ze tenslotte ook voor toch?

zover ik weet (ben kraamverzorgende van oorsprong) kun je flesvoeding best van tevoren klaarmaken hoor geen probleem.
Let er alleen wel op dat je de voeding niet te warm klaarmaakt, want als je de poeder in te warm water doet gaan er kostbare voedingsstoffen verloren, bepaalde eiwitten kunnen daar niet tegen en breken af.
Dus als je je water eerst af laat koelen daarna de poeder erbij en dan kan je het 24 uur in de koelkast bewaren.
Het water in Nederland is trouwens zo schoon dat je vaak gewoon kraamwater kunt gebruiken.
Martine

Hoi,

Ik denk niet dat het aan te raden is om kunstmatige zuigelingenvoeding eerst met nog warm water aan te maken, vervolgens te laten afkoelen en te bewaren en daarna nogmaals te verwarmen. Dit i.v.m. kans op bacteriegroei (bijv. de entero sakazakii); eenmaal verwarmd geweest is de voeding namelijk erg gevoelig voor bederf. Op o.a. de site van het Voedingscentrum kun je goede informatie vinden over het bereiden van kunstmatige zuigelingenvoeding.

Groetjes van Yvonne

quote: YvonneZ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-01-2008 17:24:12'));

(bijv. de entero sakazakii)

Dit moet zijn: enterobacter sakazakii...

Terug
Bovenaan