flesjes

Hallo
Ik wil overschakelen naar flesvoeding en heb al een flesje en speentje gekozen. Ik vraag me alleen af hoeveel flesjes ik in huis moet halen? En hoe doen jullie dat met het steriel maken van de flesjes? Doen jullie alle flesjes voor de dag in 1 keer steriel en wat is de makkelijkste manier?
 
zelf heb ik 2 flesjes met een aantal spenen. Ik vond dat voldoende.
Het steriel maken deed ik niet in zo'n apparaat, maar ik kookte iedere dag de hele boel een aantal minuten in gekookt water. Nu mijn kindje wat ouder is stop ik het gewoon in de afwasmachine. Misschien niet zo steriel, maar ze zijn wel schoon.
Maar dit is misschien geen goed idee voor een kleintje hoor! Mijn kind drinkt ook al uit een tuitbeker en die gaat ook de afwasmachine in, dus vandaar.
 
Toen ik van BV naar (gedeeltelijke) flesvoeding overschakelde heb ik twee flesjes met Avant speen nr. 1 gekocht. Heb ik ruim voldoende aan (1 in gebruik, 1 in de luiertas). Het flesje en de spenen maak ik elke dag steriel in een magnetron-steriel doos (HEMA, 5 min. op 360 volt). Als je na de voeding het flesje gelijk omspoelt met koud water en in de ijskast zet, kan je dit flesje de hele dag gebruiken.
's avonds maak ik het flesje dan steriel en zet het in de ijskast.
 
Ik heb 4 difrax flessen en die vind ik erg fijn omdat Romi zo veel minder lucht binnen krijgt! Ik vond 4 makkelijk omdat ik dan 's avonds 4 flessen gevuld met bar le dus neerzet en gevulde poedertorens zodat als ik er 1 nodig had ik hem direct voor handen heb! Alleen nog even warm maken! Als je het gewoon per keer doet volstaat twee flessen wel hoor! In het begin deed ik de flessen 1x per dag uitkoken en de spenen 2x nu doe Romi 7 maanden is doe ik het om de dag, ze stop nu toch ook van alles in haar mond! Ik heb een magnetron sterillisator en ik vind dat ideaal!

op www.babywinkel.nl kun je een goede betaalbare sterillisator vinden! Heb even het stukje voor je gekopieerd!

Magnetron-stoomsterilisator
Voor alle ouders, die de tijdbesparing van een magnetron ook voor de sterilisatie van babyflessen willen benutten. Snel en makkelijk, economisch en milieuvriendelijk steriliseert het apparaatje 4 zuigflessen met toebehoren in de magnetron.
eur 8,95

Groetjes Corine

 
Terug
Bovenaan