Flesjes

Als je poeder meegeeft naar het kdv kan het toch wel. Of je koopt een goedkope erbij en dan kunnen ze het overgieten, als je al klare voeding meegeeft.
Succes.
 
Hallo,

Het maakt toch niet uit als je beide flesje meegeeft naar het dagverblijf.....Je neemt ze toch aan het einde van de dag weer mee naar huis.

Groetjes van Mieke
 
Bij het kinderdagverblijf van mijn zoontje geef ik de melkpoeder per voeding/fles mee in zo'n plastic containtertje. Op het kdv mengen ze het dan met water. Ik geef dus altijd maar 1 fles mee. Sinds kort schijnen er nieuwe richtlijnen te zijn vanuit de GGD, want eerder mocht de flesvoeding wel gewoon kant en klaar in flesjes meegegeven worden!
 
Ik geef geen flessen en geen melkpoeder mee. Op het kdv waar mijn zoontje zit hebben ze een hele lading flessen en spenen en die koken ze elke dag uit. Je kunt kiezen uit de normale voeding van verschillende merken, alleen als je dieetvoeding of bv geeft moet je dit meegeven. Je moet alleen even doorgeven hoeveel hij drinkt en wanneer.
 
Ik werk zelf in een kdv en vraag ouders altijd om 2 flessen, met de benodigde hoeveelheid water er in.
Daarnaast vragen we om 1 reservevoeding, want het kan weleens gebeuren dat er wat mis gaat met de fles (omvallen o.i.d.) of dat het kind een van de flessen niet goed drinkt en later nog honger heeft.
De melkpoeder zit dan in zo'n plastic containertje en dat zijn er vaak 3 op elkaar gestapeld, dus dat zijn dan ook direct 3 voedingen.
Voor de 3e voeding koken wij het water (in principe mag je ook direct kraanwater gebruiken), maar als ouders liever bronwater hebben dan geven ze zelfs een derde fles met water mee.

Ik zou je dus aanraden om 3 flessen in huis te hebben.

Succes en veel plezier op het kdv!
 
Terug
Bovenaan