flesjesprobleem - vervolg

Nee, alweer mislukt! En toen dacht ik: ik geef hem niet de borst! Maar het was meer dan 6 uren geleden dat hij fatsoenlijk gedronken had. Nu heeft hij 40 cc binnen via de fles en 5 minuutjes bij mij gedronken. En dit in dat warme weer! Moet ik nu doorzetten en hem geen borstvoeding meer geven? Wat als hij dan maar 3 voedingen binnen heeft op een ganse dag (hij is pas 3 maanden!)? Ik wil dat het lukt!!!! (nog 3 weken en ik moet gaan werken......)
 
misschien kan je proberen om hem vaker per dag een klein flesje te geven zodat het toch elke keer kleine beetjes binnekrijgt ivm het warme weer
hij zal vanzelf wel honger krijgen en dan zal hij het vanzelf wel op gaan drinken
ik zou proberen om hem een dagje geen borstvoeding te geven
 
Mag ik vragen hoe lang je al aan het oefenen bent?

Moeilijk hoor maar zeker met dit warme weer moet je oppassen.

Ik weet niet wat je allemaal geprobeert hebt. Maar mischien is het een tip geef hem zeg maar een half uur voor de normale tijd een beetje fles dan heeft hij nog niet echt honger en kan rustig wennen.

Geef je hem bv uit de fles of kv?
En welke kv geef je dan?

Het enige wat je kan doen is hem voor iedere voeding de fles aanbieden. Hier heeft dat geholpen (dat was wel bv uit de fles)
Zou zeker niet de hele dag geen bv geven ivm uit drogen.
Maar wel blijven aanbieden.

Misschien herhaal ik dingen die je al gedaan hebt hoor. Dat weet ik niet.

Succes meid en probeer je niet al te druk te maken want dat werkt ook tegen. (makkelijk gezegt he)

Wil het allemaal echt niet lukken is er misschien wel wat met je werk te regelen.

Groetjes joyce
 
Een collega van mij had hetzelfde probleem en kon daardoor niet gaan werken. In eerste instantie is daar via de arbo arts ziektewet of bijzonder verlof of iets dergelijks van gemaakt. Dus ga nou niet zitten stressen, als het echt niet lukt is er heus wel wat te regelen. Die druk die je er nu voor jezelf opzet helpt vast niet voor jou en je kleintje.
 
Hallo Febe

Ik werk op een kdv en heb nu sinds 5 weken ook mijn eigen kindje Mila. Veel ouders hebben hier problemen mee dus je bent niet de enige, wat ik ouders vaak aanraad is een bibi dental speentje kersenvorm, maar die had je al geprobeerd las ik. Misschien is een aventspeen dan een idee. Zijn iets duurdere flessen en spenen maar die hebben dezelfde vorm als de tepel.Ik heb zelf een maand bv gegeven en Mila pakte bij mij erg gemakkelijk de avent.
Ik hoop dat het je gaat lukken. 9 van de 10 keer komt het goed maar oik begrij dat je daar nu even niets aan hebt. Houdt je in ieder geval rustig en probeer er alle tijd en rust voor uit te trekken, anders iemand anders de fles laten geven en zelf in een andere kamer gaan zitten. tevens kun je ook bv mengen met kv maar dan wel de bv in de flessenwarmer op blijven warmen uiteraard.

Nou succes meid en ik hoop het beste voor je.
Groet Sandra2
 
Hoi, hier ook twee (!) keer het zelfde probleem, alleen drinkt mijn tweede kind helaas niet meer uit de borst. Blijkbaar iets mis met haar zuigbehoefte want ook de fles wil ze niet graag. Ik voed haar nu het restant als ze slaapt... Dan drinkt ze wel. Gelukkig groeit ze goed, ze drinkt tussen de 500 en 700 ml per dag en ze weegt ongeveer 5 kg met 12 weken. Bij mijn oudste dochter was dit probleem opgelost toen ze 7 maanden was. Ik zou niet teveel veranderen van fles/speen. Probeer relaxed onder te blijven, al lukt dat bij mij ook niet altijd.

succes.
 
Terug
Bovenaan