Flessen afbouwen lukt niet

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik heb een baby van inmiddels 10 maanden. Ze zit al ontzettend lang op 4 flessen , en weet niet hoe ik de fles van +- 15:30 weg kan laten. Ze krijgt om 7:30 180ml , dan na haar slaapje een fruithap,  rond 11:30 weer een fles van 180ml, daarna slaapt ze weer even en krijgt ze rond 14:30 een hele boterham, nu geef ik haar om 15:30/16:00 nog een flesje van 120 ml( was een week geleden ook not 180 ml) en dan rond 17:30 een groentehap( ze eet bijna 200 gram), en dan rond 19:30 weer een fles van 180 ml. </p><p>Ze eet dus eigenlijk heel goed en altijd alles op, is ze nog niet toe aan de fles te laten vallen en maak ik me druk om niks? Of moet ik iets anders toevoegen zodat ze die fles laat vallen?</p><p> </p><p>graag tips :)</p><p> </p>

Misschien kun je in plaats van de fles rond 16.00 uur eens een tussendoortje proberen? En krijgt ze meer dan 1 boterham weg? Dan zou je om 15.00 uur 1,5/2 boterhammen kunnen proberen en een uurtje later een tussendoortje. Dan misschien haar groentehapje iets eerder geven (evt. Met toetje) en een grotere fles om 19.30 uur als dat nodig is.
Als 't niet lukt, dan maar niet. Je moet het jezelf en je kindje niet te moeilijk maken. 

Mijn kindje is even oud en zit op 3 flessen. Schema lijkt op dst van jou, behalve dat ik geen fles geef om 11:30 (en wel die van rond 1500). Dus dan als volgt:
0700 fles met pap 180
rond 09:30 fruit
rond 1200 boterham + water
rond 1500 fles 180
rond 16:30 yoghurt / riijstwafel ofzo
tussen 1700 en 1800 groente
tussen 1900 en 2000 fles 180 en naar bed.
misschien werkt t bij jou ook op deze manier? En anders idd gewoon zo laten, hij geeft vanzelf wel aan als hij de fles niet meer wil denk ik.

Mijn zoontje is 9.5 maand en zit op 2 flessen sinds 2 dagen.
Misschien kun je een boterham extra aanbieden ? Of een tussendoortje. 
Het schema van mijn zoontje ziet er nu zo uit. 
8:00   fles 180+6 en 1 boterham
10:00 1 a 2 stuks fruit
12:30 2 boterhammen  +water
15:00 tussendoortje  soms een koekje soms yoghurt soms fruit. + water  ranja of thee
17:30 aardappels  groente vlees + water
19:00 fles 210+7 
Mijn zoontje dronk al zn flessen ook nog op maar ik vond zelf dat die teveel erbij at dus heb ze zelf laten vallen 

Mijn kindjes aten op die leeftijd zowel brood bij het ontbijt als bij de lunch. S ochtends 1 boterham, s middags 2. 
Mijn dochtertje heeft ook vaak bambix als ontbijt of brinta. Dus meer voeding dan alleen de melk.

Hoi,
Onze dochter is ook 10 maanden en dit is ons schema:
6:30 papfles 180
10 fruit 2 stuks eet ze zeker
12 boterhammen 2 stuks met beleg
13/13:30 yoghurt
16 cracotte
17 warme hap (vis/vlees, aardappels/pasta en groente)
19 papfles 180

Ik zou de boterham doen wanneer je zelf ook zou lunchen, rond 12 uur. Dan een uur later aanvullen met een fles wat nog nodig is.
Bij ons is de 3e fles er eigenlijk sinds deze week af want ze dronk er helemaal niks meer van na 2 boterhammen. Dat vullen we nu aan met yoghurt. Ze drinkt ook 3 bekers water op een dag.

Van 4 naar 3 flessen gingen wij toen ze zeker 200 gram warme hap at. We hebben dus toen die fles vervangen voor hap.

Met mijn kind had ik dit ook, ik dacht even nooit meer van die flessen af te komen maar ineens ging het heel rap en vanzelf. Mijn kind is bijna 14 maanden en vandaag de eerste dag zonder een fles. Ongeveer een maand hebben we op 1 voeding (s ochtends als ontbijt gezeten) 
Die van mij gaf het zelf aan, fles wegduwen bijv. 

Terug
Bovenaan