flessen en hygiene

Ik  ben vanwege tekort aan bostvoeding flesvoeding als aanvulling aan't geven als aanvulling op de (gekolfde) borstvoeding. Hoe  moet je  de flessen enz. nou schoon en hygienisch houden?

Ik doe alles 1x per dag ('s morgens vroeg) in de magnetronsterilisator en de rest van de dag telkens met koud water spoelen en dan met heet water en afwasmiddel schoonmaken. Dat lijkt mij voldoende. Maar: wat is nou het meest hygienisch om te drogen en te bewaren? Aan de lucht drogen? Met een schone theedoek? Verder kreeg ik de tip om alles in de koelkast te zetten, maar zitten daar niet veel meer bacterien dan in een gewone kast? Het wordt daar ook allemaal weer vochtig.

Ik kan hier ook weinig informatie over vinden.

Klopt het  trouwens dat je met 6 maanden  mag overgaan op 1x per week steriliseren?

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

hoi hoi,

Ik kook de hele boel elke dag 3 minuten.
Daarna droogt het aan de lucht op een schone theedoek.
Verder spoel ik de boel de hele dag schoon met koud water. (ik gebruik 2 flesjes om en om) en 3 spenen.
En mijn manneke van 3 weken lijkt dat goed te kunnen verdragen.

Mij is verteld dat je met 3 maanden over kunt gaan tot 1 keer in de week uitkoken.

Wij doen het hier zoals geleerd door de kraamhulp. 1x per dag steriliseren en dan op de kop op een schone handdoek op het aanrecht zetten. Bij de rest gewoon met koud water omspoelen en weer op de kop op de handdoek zetten.
Groetjes Veerle

wij spoelen de flessen om met koud water en savonds gaan ze in de vaatwasser.als die niet aangaat doen we een laagje gekkokt water in de fles en even schudden.1 keer per week kook ik alles uit.de flessen gaan bij ons ook in de koelkast.
groetjes kari

Na gebruik moesten wij de flessen met heet water omspoelen en dan nat in de koelkast zetten. Dit doen wij nog steeds, stereliseren doen we elke dag.

Groetjes
Chris

kook elke dag de flesjes uit en dan afdrogen en dan in de koelkast
en alss ze gebruikt zijn omspoelen en dan in de koelkast Ja vindt het ook altijd raar in de koelkast
wesley is 5 weken gr marijke

Terug
Bovenaan